CMG Telecommunications gaat samenwerken met Mirapoint

Datum nieuwsfeit: 23-06-2000

CMG Telecommunications gaat samenwerken met Mirapoint

Krachtenbundeling leidt tot nieuwe oplossingen voor mobiele berichtenverwerking

Amstelveen, 23 juni 2000 - CMG Telecommunications en Mirapoint, maker van producten voor Internet-messaging, hebben hun krachten gebundeld om mobiele operators in staat te stellen hun abonnees geavanceerde mogelijkheden voor Internet-messaging te bieden. De samenwerking van Mirapoint en CMG is gebaseerd op een gemeenschappelijke visie op de messaging-architectuur van de volgende generatie. Deze moet zowel tegemoet komen aan de huidige messaging-behoeften van mobiele operators als aan hun toekomstige behoeften, wanneer zij de overstap maken naar de netwerken van de volgende generatie. Oplossingen die zijn gebaseerd op uitbreidingen van de huidige legacy-systemen, zijn onvermijdelijk gebaseerd òf op Internet, òf op draadloze technologie. Dit kunstmatige onderscheid beperkt echter hun functionaliteit, omdat ze niet efficiënt geschaald kunnen worden en daardoor niet kunnen voldoen aan de toekomstige behoeften van mobiele multimedia.

Peter Maathuis, vice-president Global Sales & Marketing van CMG Telecommunications: "De beslissing om met Mirapoint te gaan samenwerken, was niet moeilijk. De messaging-producten van Mirapoint zijn ontwikkeld voor het routeren, opslaan en inzien van berichten en kunnen op een flexibele manier worden toegepast. Dit maakt het eenvoudig om een mobiele infrastructuur van de volgende generatie te ontwikkelen, die gebruikmaakt van CMG's technologie voor mobiele berichtenverwerking. Dit resulteert ons inziens in de best mogelijke oplossing."

Beide bedrijven zullen samenwerken om oplossingen te ontwikkelen, waarmee mobiele operators hun abonnees verschillende soorten berichten kunnen laten benaderen, vanaf hun draadloze toestellen of met andere apparatuur die over een Internetverbinding beschikt. Deze oplossingen zijn klaar voor de toekomst en beschikken over geavanceerde functionaliteit, zoals LDAP-routing (Lightweight Directory Access Protocol) en centrale virusscanners. De oplossingen zullen naar verwachting in het derde kwartaal van dit jaar voor netwerkoperators en ISP's verkrijgbaar zijn.

De oplossingen van CMG en Mirapoint zullen worden ontwikkeld om de toenemende hoeveelheid berichten en de toenemende omvang van elk bericht te kunnen blijven verwerken en zullen daarnaast de mogelijkheid bieden om meerdere soorten berichten op te slaan. Als resultaat daarvan kunnen serviceaanbieders een efficiënte, flexibele en snelle toegang tot een gesynchroniseerde berichten'bewaarplaats' bieden. Abonnees kunnen daardoor vanaf elke locatie al hun berichten inzien en worden niet beperkt door het apparaat dat zij op dat moment bij zich hebben.

CMG Telecommunications is een vooraanstaand bedrijf op het gebied van draadloze messaging-technologie en levert al meer dan tien jaar messaging-oplossingen aan netwerkoperators. Daarnaast heeft CMG 's werelds meest geavanceerde Short Message Service Centre ontwikkeld, alsmede een innovatieve Wireless Application Protocol (WAP) Service Broker. Het bedrijf beschikt eveneens over uitgebreide ervaring met toonaangevende oplossingen voor facturering en voorraadbeheer. Meer informatie over CMG Telecommunications is te vinden op www.cmgtelecom.com

CMG
CMG is een toonaangevende Europese ICT-dienstverlener, die consultancy, systeemontwikkeling en integratie, software-applicaties en informatieverwerking levert. CMG is opgericht in 1964 en is internationaal actief vanuit het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland, Frankrijk en België. CMG implementeert en ondersteunt applicaties voor klanten over de gehele wereld. Tot de Groep behoort ook CMG Telecommunications. Dit is een wereldwijd opererend bedrijfsonderdeel dat producten levert voor mobiele telecommunicatie, met supportcentra in Europa, Amerika, China en Singapore. De Groep is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en Amsterdam.
Het bedrijf levert verder kennis, producten en oplossingen aan de financiële sector, handel, transport en industrie, telecommunicatie-, media-, energie- en nutsbedrijven en overheid. Daarnaast geniet CMG bekendheid als een aanbieder van een groeiend aantal services op het gebied van informatieverwerking en andere beheersdiensten, waaronder salarisverwerking, personeels-informatiesystemen, beheer van call centers en netwerken. Meer informatie over CMG kunt u vinden op www.cmg.nl.

Voor meer informatie:
CMG Nederland B.V.
Contactpersoon: Helen Hosman, Corporate Communicatie Manager Tel: 020 - 50 33 000
E-mail adres: (helen.hosman@cmg.nl)

Monogram Communication Strategies (MCS) BV