Uitgeverijen krijgen bedrijfstakbureau met kenniscentrum

Datum nieuwsfeit: 23-06-2000
FNV

23 juni – Uitgeverijen krijgen bedrijfstakbureau met kenniscentrum CAO - (catzfol@wxs.nl)

De 10.000 werknemers krijgen in een Cao met een looptijd van 21 maanden, dit jaar 2 procent en volgend jaar 4 procent loonsverhoging. De kinderopvangregeling wordt uitgebreid tot naschoolse opvang. Er wordt meer maatwerk per onderneming toegestaan, mits gemeld aan de bond of in overleg met de OR. Elke onderneming moet een erkend systeem van functiewaardering invoeren. Verder wordt er een door Cao-partijen bestuurd kenniscentrum opgericht, dat opleidingen gaat verzorgen en ondernemingen gaat adviseren bij het opstellen van bedrijfsopleidingsplannen. Het kenniscentrum komt te vallen onder een eveneens nieuw Bedrijfstak-bureau, dat ook bedrijfstakfondsen gaat beheren. Er komt geen gedrukt Cao-boekje meer. De Cao komt op een speciale website te staan.