Opening vakantiebungalow voor lichamelijk gehandicapten

Datum nieuwsfeit: 23-06-2000
Nagelaten vakantiebungalow aangepast voor mensen met een lichamelijke handicap

Een bungalow in Recreatiecentrum Hesselte in Havelte is door een nalatenschap in het bezit gekomen van stichting Het Dorp in Arnhem. De erflaatster heeft bepaadl dat deze bungalow na haar overlijden ter beschikking moet komen voor mensen met een handicap in het algemeen en bewoners van Het Dorp in het bijzonder. In de afgelopen periode heeft een grondige verbouwing plaatsgevonden en is de bungalow volledig aangepast voor mensen die gebruikmaken van een rolstoel. De bungalow staat in een fraai algemeen bungalowpark aan de rand van Havelte in de provincie Drenthe. Eind juni is het huis gereed om (maximaal) twee rolstoelgebruikers en twee andere gasten te ontvange.

Op vrijdag 23 juni a.s. zal de bungalow op feestelijke wijze in gebruik genomen worden.

Siza Dorp Groep* nodigt de redactie van harte uit om vrijdag 23 juni a.s. aanwezig te zijn bij de officiele opening van de vakantiebungalow. De ontvangst is om 15.30 uur, waarna de opening om 16.00 uur plaatsvindt. Het adres is Recreatiecentrum Hesselte, Wandelbosweg 10, 7971 AK Havelte.

Voor meer indoematie kunt i zicht wenden tot:
Jose van Dijk, PR en communicatie Siza Dorp groep, 026 -377 91 00 en Wiebe en Bea Bethlehem, Recreatiecentrum Hesselte, 0521 - 34 21 70

*Siza Dorp Groep ondersteunt kinderen, jongeren en volwassenen met een lichamelijke, verstandelijke of meervoudige handicap of met een niet-aangeboren hersenletsel. Siza Dorp Groep zoekt met de client naar de beste vorm van ondersteuning op het gebied van wonen, werken, dagbesteding en zorg. Vanuit deze visie bieden 1.500 medewerkers begeleiding en zorg aan 1.300 clienten vanuit ruim 40 locaties in Gelderland. Siza Dorp Groep is in 1999 ontstaan uit een fusie tussen Siza en Het Dorp.