Politiebericht Utrecht: district Vecht & Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 23-06-2000

Politiebericht Utrecht: district Vecht & Venen, 10.15 uur
Inbraak bij bedrijf

MAARSSEN In de nacht van woensdag op donderdag is er ingebroken bij een bedrijf aan het Bisonspoor.

De daders zijn via het dak het bedrijf binnengedrongen. Uit het bedrijf werden 15 flatscreen beeldschermen weggenomen. Deze vertegenwoordigen een waarde van enige tienduizenden guldens. Gezien de hoeveelheid weggenomen schermen is het zeer waarschijnlijk dat de daders gebruik hebben gemaakt van een bestelwagen dan wel vrachtwagen.

Indien getuigen in genoemde nacht iets opvallends hebben gezien op de parkeerplaats ter hoogte van de Hema (dit is niet het bedrijf waar is ingebroken), dan worden zij verzocht contact op te nemen met de plitie op bureau Maarssen: tel. 0346-58 11 11.

Brand in bedrijf

ABCOUDE Op donderdag brak omstreeks 13.15 uur brand uit bij een bedrijf aan de Koppeldijk. Toen de politie ter plaatse kwam, was de brandweer reeds bezig met het blussen van de brand.

De vermoedelijke oorzaak is een oververhitte ventilator in het toilet van het bedrijf, dan wel een kortsluiting in deze ventilator. De brandweer heeft de ventilator en een gedeelte van het ventilatorkanaal bij het blussen moeten verwijderen. De brandweer had de brand snel onder controle.

Snelheidscontroles

WILNIS De politie heeft op donderdagochtend en donderdagmiddag snelheidscontroles gehouden op de Padmosweg.

In de ochtend werd middels de lasergun gecontroleerd. 10 bestuurders werden bekeurd. De hoogst gemeten snelheid was 68 km/h. In de middag werden 50 voertuigen gecontroleerd. Hiervan overtraden 15 bestuurders de maximumsnelheid van 50 km/h.

Op de Veenweg werden in de middag 45 voertuigen gecontroleerd, hiervan reden er 13 te hard. De hoogst gemeten snelheid was 78 km/h, terwijl 50 km/h toegestaan is. De meeste van de laatstgenoemde overtreders waren ouders die hun kinderen van school ophaalde.