Danka voegt drie faxen van Toshiba toe aan assortiment

Datum nieuwsfeit: 23-06-2000

Danka voegt drie multifunctionele faxen van Toshiba toe aan assortiment

DP 80F, DP 85F en DP 120F bieden snelheid, gebruiksgemak en integratie van fax en e?mail

Woerden, 23 juni 2000 - Danka heeft drie nieuwe multifunctionele faxen van Toshiba in haar productassortiment opgenomen. De drie systemen printen in
600 dpi, scannen in 400 dpi en kennen de modernste fax-opties. Geavanceerde compressietechnieken leveren een behoorlijke tijdsbesparing op en een reductie van de telefoonkosten. Tussen de binnenkomende faxen kunnen scheidingsbladen worden gevoegd. Dankzij dual access kunnen de systemen meerdere handelingen tegelijk verwerken. Bovendien kunnen de systemen worden aangesloten op twee telefoonlijnen, waardoor zij simultaan kunnen verzenden en ontvangen. De DP 80F, DP 85F en de DP 120F kunnen transmissierapporten afdrukken, desgewenst met een kopie van het oorspronkelijk verzonden document.

Geavanceerde PC printers
Met behulp van de meegeleverde software fungeren de DP 80F, DP 85F en DP
120F als volwaardige laserprinter onder Windows 95, 98, 2000 en NT 4.0. Bovendien kunnen alle relevante instellingen voor faxen, kopiëren, scannen en printen vanuit een PC in het systeem worden beheerd. Met de optionele PC-fax-software kunnen ook de status van faxopdrachten en eventuele foutmeldingen vanaf een PC worden gevolgd. Met diezelfde software kunnen faxen direct vanaf de PC worden verzonden en kunnen ontvangen faxen op de PC worden opgeslagen.

De DP 120F als netwerkprinter
Door de DP 120F uit te breiden met een PCL (Printer Control Language)-printerkaart krijgt het apparaat extra PCL6-compatibele afdrukmogelijkheden. In dat geval kan de DP 120F twaalf pagina's per minuut afdrukken. Het systeem beschikt over drie papierladen met een maximale capaciteit van 1750 vel papier, heeft een korte betrouwbare papierdoorvoer en beschikt over speciale functies voor het moeiteloos afdrukken van enveloppen en papier van 150 g/m². Met de optionele
10BaseT/100BbaseT-netwerkkaart kan de DP 120F rechtstreeks worden aangesloten op het netwerk, zodat de printer een volwaardige afdrukvoorziening wordt voor alle op het netwerk aangesloten PC's. De bijbehorende Top Access-software is een browser waarmee alle gebruikers via een intranet alle functies van de DP 120F kunnen benaderen.
Online met de DP 120F
Wanneer op de DP 120F een netwerkkaart is geïnstalleerd, kan het apparaat bovendien worden uitgebreid met een optionele Internetkaart. Deze kaart geeft het systeem een eigen IP-adres, zorgt voor de herkenning van e?mail-adressen en de communicatie met de mailserver (via de netwerkkaart). Hiermee kan de DP 120F faxen via het Internet naar een e-mail-adres verzenden, wat voordelig is wanneer bepaalde informatie alleen op papier beschikbaar is. Wanneer een bedrijf een open Internet-verbinding heeft of wanneer veel naar het buitenland wordt gefaxt kan een grote besparing op telefoonkosten worden gerealiseerd door faxberichten standaard als e-mail te verzenden. Bovendien is het mogelijk het systeem een e-mailadres te geven, waarbij binnenkomende e-mailberichten meteen worden afgedrukt. Uiteraard kan de DP 120F zowel faxnummers als e?mailadressen opslaan. De e-mail adressen kunnen desgewenst van een e-mailserver of een PC worden gehaald. Om de administratie te vereenvoudigen kan de DP 120F maximaal veertig kostenoverzichten bijhouden, elk met een afzonderlijk rapport. Bovendien kan aan elke afdeling die van de fax gebruik maakt, een eigen naam worden toegewezen, zodat de afzender altijd weet van welke afdeling de fax afkomstig is.

Enkele eigenschappen:
DP 80F DP 85F DP 120F
Document invoer 30 pagina's 30 pagina's 50 pagina's Transmissie snelheid 14.400 modem, 6 sec. 33.600 modem, 2 sec.
33.600 bps, 2 sec.
Quick Scan Hyperscan van 3 sec. idem Hyperscan van 1,2 sec. Papiercapaciteit Losse vellen, idem 550 vel
1 x 250 vel (lade), 2 x 550 vel (laden)
1 x 500 vel (optioneel) 1 x 100 vel (toevoer)
Type printer Laserprinter, idem Laserprinter,
8 afdrukken per min. 12 afdrukken per min.
Verkort kiezen 138 nummers 188 nummers 373 nummers One Touch toetsen 38, tevens functietoetsen idem 73, tevens functietoetsen
Geheugen 1,5 MB 3,5 MB 3 MB, 4 MB optioneel
Printergeheugen 5,3 MB idem 8 MB
Collectief verzenden 25 groepen 50 groepen 50 groepen Afmetingen (H x B x D) 434 x 385 x 710 mm idem 360 x 580 x 610 mm Gewicht 11 kg idem 23 kg
Dual Access ja, 100 uitgestelde idem idem
opdrachten
Power Saver Minder dan 2 watt idem idem
Alternatief nummer ja ja ja
Batch transmissie ja ja ja
Beveiligde ontvangst (RX) ja ja ja
Aansluiting op netwerk nee nee optionele netwerkkaart Internetfax nee nee optionele internetkaart

Danka Business Systems PLC is een van de grootste onafhankelijke leveranciers van kantoorautomatiserings-apparatuur en aanverwante producten en diensten ter wereld. De organisatie heeft 700 vestigingen in 30 landen met circa 20.000 werknemers. De omzet in het budgetjaar 1999 bedroeg circa $
3 miljard. Danka Nederland B.V. is een volledig zelfstandige dochteronderneming en telt 450 medewerkers. Het Nederlandse hoofdkantoor is sinds december 1998 gevestigd in Woerden. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie:
Danka Nederland B.V. of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V.
Contactpersoon: Marloes Antheunis Contactpersoon: Ginny Eysma Tel.: 0348 - 405 423 Tel.: 023 - 562 82 08
E-mail: (m.antheunis@danka.nl) E-mail: (ginnye@monogram.nl) World Wide Web: www.danka.nl/

NB: de elektronische versie van dit persbericht is te downloaden vanaf de Persberichten Databank op het World Wide Web: www.persberichten.com/.