Recreatiesector behaalt milieukeur

Milieukeur

RECREATIESECTOR BEHAALT MILIEUKEUR
Ruim honderd bedrijven in
de recreatiesector ontvingen een Milieubarometer tijdens de tweede landelijke uitreiking donderdag 22 juni jongstleden in het Nationaal Sport Centrum Papendal. Onder hen bevindt zich een aantal bungalowparken van Center Parcs en Gran Dorado die het hoogste niveau, de gouden Milieubarometer, gekoppeld aan Milieukeur, hebben behaald. Milieukeur is voor het eerst aan een dienstverlenende sector, de recreatiesector, uitgereikt. De Milieubarometer kan worden gezien als het keurmerk voor duurzaam ondernemerschap in de recreatiesector.
Stichting Keurmerk Milieu, Veiligheid en Kwaliteit, de motor achter de barometer, heeft de Milieubarometer ontwikkeld als instrument om ondernemers in de toeristisch-recreatieve sector te stimuleren en te ondersteunen bij de invoering van milieuzorg. Met de Milieubarometer als keurmerk wil de recreatieondernemer naar de gasten duidelijk maken dat milieuzorg een belangrijk onderdeel van de bedrijfsfilosofie vormt. De ANWB ondersteunt dit keurmerk en heeft toegezegd de milieubarometer te gaan vermelden in de ANWB-Campinggids voor Nederland. De Milieubarometer is een groeimodel en kent een bronzen, zilveren en een gouden niveau. Recreatiebedrijven die het gouden niveau hebben behaald, voldoen daarmee ook aan de Milieukeurcriteria en mogen daarmee het stempel Milieukeur hanteren. Volgens de heer A. Mascini, directeur Stichting Milieukeur, denkt de consument bij het Milieukeur als het erop staat dan is het goed.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de Stichting Keurmerk Milieu, Veiligheid en Kwaliteit, de heer Derk-Jan Verstand, telefoonnummer: 026 359 11 11 of met Stichting Milieukeur, Helga Brenninkmeijer, telefoonnummer 070 358 63 00.
U kunt natuurlijk ook de website www.milieubarometer.com bezoeken.