Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 23-06-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 23-06-2000 1e Persbericht23juni2000

Politieberichten

Eindhoven / Deurne: Gepakt
Op de A67 is in de nacht van donderdag op vrijdag rond 4 uur een 24-jarige man uit Budapest aangehouden. De verdachte reed in een Volkswagen die zojuist bij een woninginbraak gestolen was. Een tweede voertuig met vermoedelijk betrokkenen kon ontsnappen door bij Strijp Eindhoven in te rijden. Rond 3.45 uur werd een bewoner aan de Hazelaar in Deurne wakker. Hij ontdekte een diefstal uit zijn woning en zag dat zijn auto was verdwenen. Een bovenlicht aan de achterzijde van de woning was opengebroken. Er verdwenen onder andere sieraden, portemonnees met inhoud en sleutels.

Eindhoven: Illegaal
Donderdagmiddag omstreeks 15.00 uur zijn in een pand aan de Galvanis twee vrouwen uit Eindhoven en Amsterdam aangehouden. Een politiesurveillance trof de vrouwen daar, zich prostituerend, zittend aan voor een raam van het pand. Bij controle bleek dat hun identiteits-papieren niet in orde waren. Voor onderzoek zijn beide verdachten ingesloten aan het politie-bureau.

Eindhoven: Verdachten aangehouden
Donderdagmorgen omstreeks 10.55 uur trof op aanwijzing van getuigen een politiesurveillance drie personen aan bij een geparkeerde auto op de Venuslaan. Bij controle aan het voertuig bleek deze doorverbonden te zijn. Hierop zijn een 31- jarige man uit Eindhoven en een 31- jarige man uit Venray aangehouden. De derde verdachte wist te ontkomen. De verdachten zijn ingesloten aan het politiebureau.
Eindhoven: Lastige man
Donderdagavond om 21.20 uur is op de Kerkstraat een 38- jarige man uit Eindhoven aangehou-den. Kort daarvoor had hij meerdere personen lastig gevallen op het Stratumseind. Een gewaar-schuwde politiesurveillance zag dat de man tegen passanten aanliep en deze wegduwde. Tevens daagde hij een jongeman uit tot vechten. Tegen verdachte is proces-verbaal opge-maakt.

Eindhoven: Aantreffen man
Een politiesurveillance trof vrijdagmorgen omstreeks 0.45 uur een 37- jarige man uit Eindhoven liggend op de Anna Walravenpad aan. Naast de man lagen enkele jointjes. Verdachte is aangehouden. Bij onderzoek bleek de man een kleine hoeveelheid drugs bij zich te hebben. Hij is voor nader onderzoek ingesloten aan het politiebureau.
Geldrop: Diefstal uit vrachtauto
Tussen woensdagavond 18.30 uur en donderdagmiddag 16.30 uur is er ingebroken in een geparkeerde vrachtauto op de Winde. Toegang tot de vrachtauto werd verkregen na het open-snijden van het dekzeil. Vervolgens heeft men de achterzijde van de vrachtauto opengebroken. Uit de vrachtauto zijn 72 units computers weggenomen.
Geldrop: Snelheidscontrole
Donderdagmiddag tussen 13.30 uur en 15.00 uur is er een snelheidscontrole gehouden op de Mierloseweg. 874 voertuigen zijn gecontroleerd. 173 reden sneller dan de toegestane snelheid. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 80 km/u. Op de Ln der vier Heemskinderen is donderdagavond tussen 19.00 uur en 20.00 uur een snel-heidscontrole gehouden. 421 voertuigen zijn gecontroleerd. 87 daarvan reden sneller dan de toegestane snelheid. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 84 km/u
Nuenen: Snelheidscontrole
Donderdagmiddag tussen 16.00 uur en 17.45 uur is er een snelheidscontrole gehouden op de Nuenderbeekselaan. 327 voertuigen zijn gecontroleerd. 7 kregen een proces-verbaal omdat zij sneller reden dan de toegestane snelheid. De hoogst gemeten snelheid was 69 km/u.

Gastel: Inbraak in bedrijf
Donderdagavond tussen 18.45 uur en 19.30 uur is er ingebroken in een bedrijfsloods aan de Gravenkasteel. Toegang tot de loods werd verkregen na vernieling slot toegangsdeur. Uit de loods zijn twee motorzagen, een slijptol, een boormachine, een schuurmachine en een zitmaaimachine weggehaald.

Reusel: Ongeval
Vrijdagmorgen omstreeks 0.15 uur raakte een 63- jarige man uit Ravenstein ernstig gewond. Hij verrichtte werkzaamheden aan een meterkast van een bedrijfspand aan de Wilhelminalaan. Door nog onbekende oorzaak trad er kortsluiting op. De man is met ernstige brandwonden over-gebracht naar het St. Jozefziekenhuis.
Deurne: Inbraak in woning
Tussen donderdagavond 22.00 uur en vrijdagmorgen 0.30 uur is er ingebroken in een woning aan het Hennegras. Toegang tot de woning werd verkregen na verbreking achterdeurslot. Uit de woning zijn audiovisuele apparatuur, 50 cds, rookwaren, een magnetron en twee gsm s ge-stolen.

Eindhoven: Alcohol
Vrijdagmorgen om 1.03 uur is op de Fransebaan Ardechelaan een 25- jarige snorfietser uit Eindhoven aangehouden. Bij controle bleek de man gedronken te hebben. Hij blies 1,50 pro mille. Hij kreeg een rijverbod van 7 uur en een proces-verbaal.

Eindhoven: Vernieling
Vrijdagmorgen om 4.30 uur is op de Woenselse Markt een 25- jarige man uit Eindhoven aangehouden. Hij had daar een ruit van een centrale toegangsdeur kapot getrapt. De man was onder invloed van alcohol. Bij zijn overbrenging trapte de man tegen een portier van de politie-auto. Hij is ingesloten aan het politiebureau.

Eindhoven: Alcohol
Vrijdagmorgen om 5.35 uur is op de Van Blankenburgstraat een 20- jarige automobiliste uit Eindhoven aangehouden. Zij was even daarvoor tegen een stilstaande auto gereden. Bij controle bleek zij gedronken te hebben. Aan het politiebureau blies zij 1,25 pro mille. Zij kreeg een rijverbod van 6 uur en een proces-verbaal.