Politiebericht Utrecht: district Vecht & Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 24-06-2000

Politiebericht Utrecht: district Vecht & Venen, 10.00 uur
Autodief gepakt

LOENEN Een 16-jarige jongen uit Amsterdam is vanmorgen rond half vijf aangehouden op een parkeerplaats aan de provinciale weg N201 bij Loenen. De jongen wordt verdacht van diefstal van een auto en inbraken in autos.

De jongen was op de afrit van de A2 tegen de vangrail gereden en was te voet verder gegaan. De politie vond de auto en kwam er doordat de contactdraden waren doorverbonden achter dat de auto gestolen was. Daarop gingen de agenten op zoek naar de bestuurder. Op de nabijgelegen parkeerplaats werd de jongen aangetroffen. Er bleken meerdere autos opengebroken te zijn. De jongen kon geen goede verklaring geven voor zijn aanwezigheid op de parkeerplaats en werd aangehouden.

Controles

WILNIS/LOENEN Tijdens een verkeerscontrole in Wilnis werden gistermiddag diverse bestuurders gewaarschuwd voor verschillende overtredingen. Eén brommerbestuurder kreeg een proces-verbaal omdat de brommer was opgevoerd.

Tijdens een verkeerscontrole van een uur op de Oostkanaaldijk in Loenen zijn gistermorgen achttien bestuurders bekeurd. Vijftien van hen overschreden de maximumsnelheid van 80 km/u. De hoogstgemeten snelheid was 96 km/u. Drie bestuurders kregen een bekeuring voor het overschrijden van de doorgetrokken streep.

Agenten bijna aangereden

MAARSSEN Agenten moesten gisteravond op de Kaatsbaan in Maarssen aan de kant springen, anders waren zij door een achteruitrijdende auto aangereden. De bestuurder deed dit opzettelijk en is later aangehouden.

De bestuurder van de auto, een 40-jarige Amsterdammer, kreeg een proces-verbaal wegens het foutief parkeren van zijn auto. De man liet de auto vervolgens wegrijden, maar toen de agenten later terugkwamen, stond de auto weer op dezelfde plek.

Toen de agenten dichterbij kwamen stapte de man in zijn auto en reed met piepende banden achteruit. De agenten moesten aan de kant gaan om een aanrijding te voorkomen. De Amsterdammer reed weg, maar werd later aangehouden.

Gewapende overval

MIJDRECHT Een blanke man met donkerblond haar heeft gisteravond rond sluitingstijd een winkel aan de Kerkvaart overvallen. Hij gebruikte daarbij een vuurwapen.

De man, gekleed in een spijkerbroek en een grijs trainingsjack, was de laatste klant in de winkel. Hij bedreigde een medewerkster met een vuurwapen en nam de inhoud van de kassalades mee. Voor zijn vertrek probeerde hij de drie nog aanwezige winkelmedewerksters in het kantoor van de winkel op te sluiten.

De personeelsleden zijn op het politiebureau van Mijdrecht opgevangen.

De politie is op zoek naar mensen die de man gisteravond hebben gezien. Het gaat om een blanke man met licht, kort, blond haar. De man was tussen de 30 en 35 jaar en 1,70-1,75 meter lang. Hij reed weg in een rode auto. Het telefoonnummer van de politie in Mijdrecht is (0346) 58 11 11.