Ruiter Joop Stokkel stap dichterbij Paralymics in Sydney

Datum nieuwsfeit: 25-06-2000
Afas

Joop Stokkel stap dichterbij Paralymics in Sydney Paardrijden voor minder validen

INHOUD

- Verschillende paarden

- Moskou

- Zondag demonstratie

Verschillende paarden

In de afgelopen periode is er veel gebeurd rondom Joop Stokkel. Verschillende competitie wedstrijden werden verreden. Trainingsweekenden werden gehouden bij bondscoach Miranka Schellekens in Liempe.

Omdat er op de Paralympics in Sydney straks op leenpaarden gereden moet worden, vinden ook de selectie momenten op verschillende paarden plaats. De competities werden verreden op verschillende paarden. Ook in de trainingsweekenden werd er regelmatig van paard gewisseld. Op 23 mei werden de genomineerden bekendgemaakt. Vier ruiters zijn voorgedragen: Ineke de Groot, Sjerstin Vermeulen, Gert Bolmer en Joop Stokkel. Deze ruiters moeten echter wel vormbehoud tonen.

Er worden nog verschillende trainingsweekenden gehouden. Op 25 juni wordt er een competitie verreden in Udenhout, van 14 t/m 16 juli wordt waarschijnlijk deelgenomen aan het Open Engelse Kampioenschap en van 1 t/m 6 augustus vindt de Dutch Open plaats in Helvoirt. Op deze wedstrijden moet goed gepresteerd worden.

Moskou

Dat Joop goed op weg is blijkt wel. Van 9 april t/m 16 april is hij in Moskou geweest. Op het eerste Russisch Kampioenschap voor ruiters met een handicap heeft hij een aantal demonstraties verzorgd. Hij heeft daar veel goede indrukken achtergelaten.
Van 29 mei t/m 2 juni heeft Joop een trainingsweek gehad bij een van Nederlands bekendste top dressuurruiters Tineke Bartels. Hier werd vanuit aan andere invalshoek gekeken naar Joop zijn prestaties. Hij heeft de nodige bagage mee gekregen om de laatste maanden door te trainen. Joop zijn verrichtingen zijn ook via internet te volgen. Op www.afas.nl wordt regelmatig nieuws gepubliceerd over de laatste ontwikkelingen. Straks wordt vanuit Sydney, waar de Paralympics worden gehouden, live verslag gedaan.

Zondag demonstratie

Op zondag 18 juni verzorgt Joop een demonstratie op concours hypic in Hoofddorp. Naast een uitleg vanaf het paard zal hij daar ook een speciaal gemaakte kür op muziek rijden. Zeker de moeite waard om eens te gaan kijken. Joop wordt ondersteunt door Timpaan Hoofddorp BV en AFAS software te Leusden.

Mocht u een opmerking hebben over de AFAS Homepage, stuurt u deze dan door naar: (webmaster@afas.nl) ©1996-2000 AFAS Groep, Storkstraat 7-9, Postbus 310, 3830 AJ Leusden, Tel. 033-4341800.