Hardcore Festival in Goudvishal Arnhem

postbus 251 6800 AG Arnhem
tel/fax 00 31 (0)26 4457683

zondag 25 juni
HARDCORE FESTIVAL met o.a.: REVEARSEL OF MAN (USA, ACHEBORN (D) YAGE (B), VUUR (B) en BETERCORE
entrée: f 12,50
open: 15:00

persbericht:

Op zondag 25 juni is er niet alleen een kwartfinale-wedstrijd van het EK, maar ook een hardcorefestival in de Goudvishal aan de vijfzinnenstraat 103. De bands die zullen spelen op dit festival zijn Reversal of man (USA), Acheborn (DL), Yage (DL), Vuur (B) en Betercore (NL). Boekhandel Assata uit Nijmegen zal ook met een stand aanwezig zijn.
Reversal of man uit Florida, Amerika, bestaat al weer zo'n vijf en een half jaar en is dit jaar voor de tweede keer op tour in Europa. Hun chaotische, intense en snelle hardcore heeft de naam emo/powerviolence meegekregen; niet raar als je je bedenkt dat de nummers ontzettend veel kracht en energie hebben en vaak toch niet veel langer dan 1 minuut duren. Uit Duitsland komen Acheborn en Yage. Acheborn maakt eveneens chaotische hardcore, maar geeft er nog wel een extra metalcore-tintje aan. Yage daarnaast ligt geheel in de lijn van de vele bandjes die op het Amerikaanse label Ebulittion zitten: screaming emo-music tot aan de top die je doet denken
aan bands als Struggle en 400 years. Een spetterende verrassing van de avond is Vuur uit België. Na ongeveer een jaar stilzwijgen heeft Vuur de draad een paar maanden geleden weer
opgepakt en gaan ze er vol goede en frisse moed tegenaan. Hun muziekstijl is zeer intens en energiek en valt wel te vergelijken met Reversal of man, maar dan wel met iets meer melodieuze emo-rifjes. De nummers zijn vaak maatschappijkritisch van aard. De sensatie uit Nederland is zonder meer Betercore: old-schoollieden die duidelijke in-your-face-hardcore maken en er niet voor terug deinzen hun mening over bepaalde zaken te geven; een mening die varieert van de onzin van merkkleding tot aan het hebben van vooroordelen! Tot slot zal ook boekhandel Assata op het festival aanwezig zijn. Assata is een politieke boekhandel die een winkel heeft in Nijmegen.

voor vragen en of opmerkingen kunt u mij altijd bellen of emailen: mieze: 026 4457683
(mieze@nerd.xs4all.nl)
alvast bedankt.