Oracle8i gecertificeerd voor UnixWare 7 NonStop Clusters

Datum nieuwsfeit: 26-06-2000
SCO, Compaq en Oracle maken ORACLE8i(tm) geschikt voor High-Volume Clustering-Markt
Oracle8i(tm) gecertificeerd voor UnixWare 7 NonStop Clusters
Amsterdam, 26 juni 2000 - De Server Software Division van SCO (Nasdaq: SCOC) heeft vandaag bekendgemaakt dat Oracle8i(tm), de eerste database die speciaal met het oog op het Internet is ontworpen, nu is gecertificeerd voor UnixWare 7 NonStop Clusters, de geavanceerde clusteringsoftware voor het Intel-platform.

De certificatie van Oracle8i voor UnixWare 7 NonStop Clusters betekent dat SCO, Oracle en Compaq eraan hebben bijgedragen dat een groot scala aan bedrijfskritische toepassingen maximaal storingsresistent en beschikbaar is. UnixWare 7 NonStop Clusters is geschikt voor Compaq ProLiant servers en ideaal voor e-business, doordat het de hoeveelheid downtime vermindert en zeer schaalbaar is: zo biedt het bedrijven de extra kracht die nodig is om volop mee te draaien met de 24-uurs economie op het Internet.

"De markt voor geclusterde systemen groeit snel", aldus Jerry Robertson, vice-president van de Compaq Division bij Oracle. "De combinatie van Oracle8i, SCO's UnixWare 7 NonStop Clusters en Compaq ProLiant Servers vormt een unieke configuratie die borg staat voor grote storingsresistentie en continue rekenkracht. Het huidige nieuws laat maar weer eens zien dat het revolutionaire E-Business Continuity-programma van Oracle precies op het juiste moment is geïntroduceerd." (Zie www.oracle.com/continuity.)

"Vandaag de dag doet vrijwel ieder bedrijf wel aan e-business", stelt David McCrabb, president van de Server Division van SCO. "Dat betekent dat iedere minuut dat de systemen uit de lucht zijn er omzet wordt misgelopen en dat is onacceptabel. UnixWare 7 NonStop Clusters op een ProLiant server zorgt voor het beschikbaarheidsniveau dat nodig is voor e-business. Nu een van de belangrijkste database-programma's, Oracle8i, voor dit platform is geoptimaliseerd, krijgen bedrijven de beschikking over verwerkingssnelheden, schaalbaarheid en storingsresistentie die tot dusverre onmogelijk waren op standaard high-volume systemen."

"Er is steeds meer vraag naar onze clustering-hardware", aldus Mary McDowell, vice-president van de Industry Standard Server Division van Compaq Computer Corporation. "UnixWare 7 NonStop Clusters maakt de non-stop service en hoge transactieverwerkingssnelheden mogelijk die essentieel zijn voor succes en winstgevendheid. Deze certificatie door Oracle betekent dat onze gemeenschappelijke klanten nog zekerder van hun zaak zullen zijn, in de wetenschap dat hun bedrijfs- en transactiegegevens volledig veiliggesteld zijn."

Certificeringen voor het beste resultaat
Toepassingen geschreven voor Unixware 7 profiteren direct van een koppeling met UnixWare 7 NonStop Clusters. UnixWare 7 NonStop Clusters heeft uitbreidingen waarmee ISV's een hogere graad van beheerste schaalbaarheid en beschikbaarheid kunnen bereiken door middel van eenvoudige scripts voor hun toepassingen en databases. Bezoek www.sco.com/nonstopclusters voor meer informatie over het optimaliseren van software voor UnixWare 7 NonStop Clusters.

Op vindt u meer informatie over de producten en oplossingen van Oracle voor SCO-platforms. Zie voor meer informatie over de hoge-beschikbaarheidssystemen van Compaq. Zie voor meer informatie over UnixWare 7 NonStop Clusters.

UnixWare 7 NonStop Clusters
UnixWare 7 NonStop Clusters garandeert absoluut betrouwbare toegang tot bedrijfskritische gegevens en toepassingen. UnixWare 7 NonStop Clusters verbindt individuele 'nodes' - hele computers - op zo'n manier dat het lijkt alsof ze samen functioneren als een enkel UnixWare 7-systeem. Doordat UnixWare 7 NonStop Clusters maar liefts twaalf nodes ondersteunt, kan het systeem meegroeien met vrijwel ieder bedrijf.

Profiel van SCO
SCO is wereldleider op het gebied van op een server draaiende software voor bedrijfstoepassingen in een netwerkomgeving. De toonaangevende UNIX-serversoftware van SCO laat bedrijven in de hele wereld non-stop werken. Tarantella-software biedt onmiddellijke toegang via het Web tot toepassingen die kunnen draaien op alle belangrijke soorten servers, waardoor bedrijven in staat worden gesteld om hun informatie altijd en overal te raadplegen en beheren. De Professional Services van SCO zijn erop gericht om bedrijven te helpen bij het plannen, gebruiken en onderhouden van UNIX-, Linux- en Tarantella-omgevingen. U kunt SCO op het Web bezoeken op www.sco.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV SCO
Benelux
Winona Met Dirk
Peter van Leeuwen
Tel.: + 31 20 5304348 Tel.: + 31 36

Fax: + 31 20 5304331 Fax: + 31 36 5226979
E-mail: (winonam@text100.nl) E-mail: (dirkl@sco.com)
SCO, The Santa Cruz Operation, het SCO-logo, SCO OpenServer, Tarantella en UnixWare zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van The Santa Cruz Operation, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. UNIX is een geregistreerd handelsmerk van The Open Group in de Verenigde Staten en andere landen. NonStop is een geregistreerd handelsmerk van de Compaq Computer Corporation in de Verenigde Staten en andere landen. Alle overige merk- of productnamen zijn handelsmerken of kunnen handelsmerken zijn en worden gebruikt om de producten of diensten van hun respectieve eigenaars mee aan te duiden.