Mededeling aangepast uitkeringsvoorstel NORIT

Datum nieuwsfeit: 26-06-2000

NORIT N.V.

Mededeling aangepast uitkeringsvoorstel

Amersfoort, 26 juni 2000 . In aansluiting op het gezamenlijk persbericht van NORIT N.V. en de Vereniging van Effectenbezitters d.d. 22 juni jl. berichten wij u dat de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van NORIT N.V. heden heeft besloten tot een uitkering van EUR 6,75 per gewoon aandeel. Deze uitkering kan naar keuze van de aandeelhouder worden opgenomen geheel in contanten, dan wel in de vorm van één preferent aandeel ter waarde van EUR 6,75 ten laste van de agio- en/of overige reserves. Hiermee wordt het fiscale nadeel voor Nederlandse particuliere beleggers weggenomen.

De voorwaarden van deze preferente aandelen zijn de volgende:

1. De preferente aandelen, die een waarde vertegenwoordigen van EUR 6,75, zullen op naam worden gesteld en kennen een nominale waarde van NLG 0,10.

2. De dividendvergoeding zal 65% bedragen van het totaal van de zesmaands euribor rente verhoogd met 150 basispunten. Op basis van de huidige euribor rente bedraagt de dividendvergoeding ruim 4% op jaarbasis.
3. NORIT behoudt zich het recht voor de preferente aandelen in te trekken voor EUR 6,75 per aandeel verhoogd met het opgelopen dividend.
4. Aandeelhouders hebben het recht om intrekking van de preferente aandelen op de agenda te plaatsen. NORIT zal een dergelijk verzoek inwilligen.
5. Bij een eventueel verzoek tot intrekking van de preferente aandelen zal Gilde niet deelnemen aan de stemming zodat de meerderheid van de overige aandeelhouders doorslaggevend zal zijn.
De keuzeperiode zal tenminste vijf weken bedragen, waarbij voor die aandeelhouders die opteren voor de contante uitkering deze uitkering op 3 juli 2000 betaalbaar zal worden gesteld.
De aandeelhouders Gilde, Orange Fund en Delta Lloyd hebben reeds aangegeven dat zij zullen opteren voor de contante uitkering. Aandeelhouders die vanaf 9 juni 2000 . het moment van de publicatie van de agenda voor de aandeelhoudersvergadering . aandelen NORIT hebben aangemeld, zullen in de gelegenheid worden gesteld hun aanmelding ongedaan te maken en te opteren voor de uitkering in preferente aandelen.
Om het aangepast uitkeringsvoorstel te kunnen realiseren is een statutenwijziging noodzakelijk. Deze zal worden behandeld in de Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders van 2 augustus 2000.

Het bovenstaande uitkeringsvoorstel zal via advertenties in de landelijke dagbladen publiek worden gemaakt.

Noot voor redacties