Politiebericht Utrecht: districten Utrecht Stad

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 26-06-2000

Politiebericht Utrecht: districten Utrecht Stad 09.15 uur
Balkonklimmer

UTRECHT Een 48-jarige bewoonster van de Livingstonelaan werd vannacht rond kwart voor vier verrast door een inbreker in haar woning. De inbreker was via de achterzijde van de flat via balkons omhoog geklommen naar de woning van de Utrechtse op drie hoog, alwaar de balkondeur open stond. Nadat de vrouw de inbreker in de woning had opgemerkt, vluchtte de inbreker via de balkons weer naar beneden. De Utrechtse mist een portmonnaie met inhoud.

Autokraker

UTRECHT Twee medewerkers van een beveiligingsbedrijf hebben vannacht om kwart voor twee op de Damstraat een autokraker aangehouden. De Utrechtse mannen, 28 en 31 jaar, reden op de Sijpesteinkade toen zij een klap hoorden. Vervolgens zagen zij een man tussen twee autos weglopen. De Utrechters zagen dat één van de autos een kapotte ruit had en dat de bedrading van de autoradio uit het dashboard hing. Daarop zijn de beveiligingsmedewerkers de man achterna gefietst. Op de Damstraat konden zij de verdachte aanhouden. De man bleek twee autoradios op zak te hebben. De 44-jarige verdachte uit Zeist, heeft de auto-inbraak bekend.

Burger zorgt voor aanhouding

UTRECHT - Dankzij een oplettende bewoonster van de Lange Nieuwstraat, heeft de politie vanochtend een autokraker kunnen aanhouden. De 29-jarige vrouw belde om kwart voor zeven de politie met de melding dat op de Lange Nieuwstraat een auto werd opengebroken. Dankzij het signalement dat de vrouw doorgaf, kon de politie de verdachte, een 30-jarige man uit Utrecht, op de Oudegracht aanhouden.

Brand

UTRECHT Een 39-jarige agent rook vannacht om één uur bij zijn vertrek uit de politiepost De Plantage een brandlucht. Als hij de brandlucht volgt, ziet hij op het parkeerterrein achter de politiepost rook uit een geparkeerde auto komen. De gewaarschuwde brandweer had de brand snel onder controle maar kon niet voorkomen dat de auto uitbrandde. De politie heeft op het parkeerterrein een 18-jarige Utrechter aangehouden die ervan wordt verdacht betrokken te zijn bij de autobranden.