Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 26-06-2000

Politiebericht Friesland: Friesland 26-06-2000 Politieberichten van 26/6 (07.00 t/m 13.00 uur)

Piaam: mishandeling
Vanochtend heeft een 53-jarige inwoner van Sexbierum aangifte gedaan van mishandeling. De man reed zondagmiddag omstreeks 12.00 uur met zijn auto over de Zeedijk. Bij het passeren van twee auto's, die in tegengestelde richting reden, raakte de Sexbierumer de tweede auto. Hierbij brak de zijspiegel van de passerende auto af. Deze auto werd bestuurd door een 38-jarige inwoner van Easterein. Toen de Sexbierumer uitstapte om de schade op te nemen, vloog de man uit Easterein hem aan. Hij kreeg klappen van de Eastereinder. Na de verdachte te hebben gekalmeerd om gegevens uit te wisselen, ging deze weer door het lint. Hij deelde weer klappen uit aan de Sexbierumer en vernielde ook de spiegel van de auto van het slachtoffer en trapte een deuk in het portier. De politie vraagt de bestuurder van de licht gekleurde Volvo stationcar die ten tijde van de mishandeling ook op de Zeedijk reed, zich te melden om een getuigenverklaring af te leggen.
Akkrum: vechtpartij
Vanochtend omstreeks 00.15 uur deed er zich een vechtpartij voor op de Buorren. Een groep inwoners van Jirnsum, leeftijd variërend van 23 tot 31 jaar, kreeg het aan de stok met een groep medewerkers (23-42 jaar) van een horecagelegenheid. Over en weer vielen er klappen. Onduidelijk is nog wat de aanleiding van de vechtpartij was. De politie heeft de zaak in onderzoek

Leeuwarden: inbraak bedrijf
Tussen afgelopen zaterdag 08.00 en vanochtend 08.00 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Oostergoweg. Uit het pand is onder andere een computer weggenomen. Een 31-jarige inwoonster van Leeuwarden heeft aangifte gedaan.

Bureau Voorlichting & PR: 058 - 880 8272