Baan diept samenwerking met TopTier verder uit

Datum nieuwsfeit: 26-06-2000

BAAN COMPANY

Baan diept samenwerking met TopTier verder uit

Door de nauwere samenwerking kan de gezamenlijk ontwikkelde software voor zakelijke toepassingen onmiddellijk aan de klanten worden aangeboden
Barneveld (Nederland) en Herndon (Virginia, V.S.), 26 juni - The Baan Company N.V. (Amsterdam: BAAN; Nasdaq: BAANF), die wereldwijd actief is als leverancier van bedrijfssoftwareoplossingen, maakte vandaag het afsluiten bekend van een uitgebreide overeenkomst met TopTier Software, Inc. de toonaangevende leverancier van Enterprise Integration Portal(TM) (EIP) oplossingen. Door deze overeenkomst wordt Baan over de hele wereld doorverkoper van de volledige TopTier suite van portaalsite-oplossingen. De nieuwe overeenkomst is een uitbreiding van de bestaande samenwerking tussen de beide ondernemingen op het vlak van de gezamenlijke ontwikkeling van toepassingen en de verkoop ervan.

Daarnaast kondigden beide ondernemingen vandaag de onmiddellijke beschikbaarheid aan van Baan Data Navigator als onderdeel van zowel de Baan Enterprise Solutions suite als van het TopTier Software productgamma. De Baan Data Navigator, een unieke toepassing voor het opzoeken en terughalen van gegevens, biedt gebruikers snelle toegang - via intranet en extranet - tot in de Baan ondernemingstoepassingen opgeslagen gegevens over omzet, inkoop, voorraadbeheer, project- en systeemattributen.

Baan Data Navigator integreert naadloos in Baan ERP, Baan Front Office en Baan SCS Planner, en stelt gebruikers in staat om met de 'Drag and Relate'(TM) functie een koppeling te leggen tussen een specifiek gegeven uit een klantendatabase en een van de vele mogelijke HyperRelational(TM) componenten.

Bovendien verbetert Baan Data Navigator de navigatiemogelijkheden en de snelheid van de organisatie door de gebruikersvriendelijke interface voor het ophalen van actieve informatie uit de gegevensbank voor het afwerken van een bestel-, inkoop- of voorraadbeheersessie. Het resultaat is een fikse verbetering van de toegang tot de bedrijfsinformatie en de mogelijkheid om te navigeren over een verscheidenheid van gegevensbronnen. Daarmee beschikken de gebruikers van Baan Enterprise Solutions nu over een volledige, veilige en naadloos geïntegreerde B2B-plossing om hun onderneming uit te breiden naar leveranciers, distributeurs en klanten.

'De bevestiging door Baan van de relatie met TopTier na twee jaar geeft aan hoeveel steun de geoctrooieerde technologie van TopTier heeft weten te bereiken binnen Baan,' zei Joe Zarb, senior vice president bij TopTier Software. 'Door de samenwerking met Baan helpt ons platform ondernemingen de volledig kracht van Baan Enterprise Solutions te realiseren, van op elke desktop binnen de onderneming tot die van elke klant en handelspartner.'
'Informatie is het belangrijkste bezit van een organisatie, een bezit dat exponentieel toeneemt met de volledigheid en de toegankelijkheid van de bedrijfsgegevens,' zei Patrick Buffet, senior vice president of Strategic Alliances & Partnerships bij The Baan Company. 'Baan Data Navigator en TopTier Enterprise Information Portal kunnen de kracht van de informatie in de hele onderneming ontsluiten met behulp van een eenvoudige browserinterface - een essentieel aspect van om het even welke vorm van elektronisch zakendoen.'

Over The Baan Company
The Baan Company (Amsterdam: BAAN; Nasdaq: BAANF) werd opgericht in
1978 en is wereldwijd actief als leverancier van bedrijfssoftwareoplossingen. The Baan Company biedt een veelomvattend assortiment van geïntegreerde diensten en uit componenten opgebouwde 'best-in-class' toepassingen die de volledige waardeketen van een organisatie bestrijken . met onder meer elektronisch zakendoen en elektronische handel via het Web, beheer van klantenrelaties (CRM), bedrijfsmiddelenplanning (ERP), beheer van de aanvoerketen (SCM) en beheer van het bedrijfskennisbestand (CKM). De oplossingen van The Baan Company worden op meer dan 15.000 klantenlocaties over de hele wereld gebruikt en stellen organisaties in staat om de strategische ondernemingsgroei te sturen, bedrijfsprocessen te verbeteren, de complexiteit van de bedrijfsvoering te verminderen en de flexibiliteit van de onderneming als geheel te vergroten.

The Baan Company werkt vanuit twee hoofdkantoren, in Barneveld (Nederland) en Herndon (Virginia, V.S.). Nadere informatie over de onderneming is te vinden op het World Wide Web op www.baan.com. Over TopTier Software, Inc.

TopTier Software, Inc. is een van de toonaangevende leveranciers van portaaltechnologie voor elektronisch zakendoen en van producten die dienen voor het integreren van de informatie die aanwezig is in de interne en externe bedrijfstoepassingen, databases, documenten, websites en andere gegevensbronnen. De eBusiness Integration Portal softwareproducten van TopTier zijn ontworpen om iedereen die deel uitmaakt van een onderneming - in de ruimste zin van het woord: werknemers, leveranciers, zakenpartners en klanten . de mogelijkheid te bieden rechtstreeks de geïntegreerde informatie te raadplegen, erin te navigeren en ze te manipuleren, en dit met behulp van een intuïtieve en effectieve portaalsite-interface. Met de geoctrooieerde HyperRelational(TM) technologie van TopTier kunnen gebruikers gegevens uit een veelheid aan toepassingen en bronnen gelijktijdig raadplegen, onderlinge verbanden leggen, actualiseren, bewerken en wissen door gebruik te maken van de eenvoudige Drag and Relate(TM) procedure. Hierdoor kunnen organisaties met behulp van de producten van TopTier voor hun onderneming een belangrijk voordeel creëren door een real-time informatiestroom zonder
flessenhalzen tussen werknemers, partners en klanten tot stand te brengen.
De HyperRelational(TM) technologie van TopTier wordt gebruikt in een aantal toepassingen van toonaangevende softwareondernemingen, waaronder de Baan Data Navigator van The Baan Company (Nasdaq: BAANF). TopTier Software werd opgericht in 1996 en is een particuliere vennootschap met hoofdzetel in San Jose (Californië, V.S.). Voor nadere informatie over TopTier Software volstaat een telefoontje naar +1 408.360.1700. Het kan ook via het web op www.toptier.com.
Verklaringen in dit persbericht waarin de woorden 'is ervan overtuigd dat', 'verwacht', 'voorziet' en dergelijke voorkomen, zijn op de toekomst gerichte verklaringen ('forward-looking statements') in de betekenis die aan deze term wordt gegeven in de Amerikaanse wet op de beurshandel ('Securities Exchange Act') van 1934 en de latere amendementen van deze wet. Als dusdanig zijn ze onderhevig aan een aantal risico's en onzekerheden die een aanzienlijke invloed kunnen hebben op de uiteindelijke resultaten. Daarom kunnen de feitelijke resultaten wezenlijk verschillen van de verwachtingen, ramingen of veronderstellingen die in voornoemde toekomstgerichte verklaringen worden uitgedrukt of geïmpliceerd. Een overzicht van de typische risico's en onzekerheden waarmee The Baan Company wordt geconfronteerd, is te vinden in de openbare verslagen van de onderneming, die in dossier zijn neergelegd bij de Amerikaanse commissie van toezicht op het effecten- en beurswezen ('Securities and Exchange Commission'). Het gaat dan onder meer om de meest recente verslagen van The Baan Company op de formulieren 20-F en 6-K. 'Baan' is een geregistreerd handelsmerk van The Baan Company. Elke handelsnaam, productnaam of naam van een dienst die in dit persbericht wordt genoemd en waarvan de naam 'Baan' deel uitmaakt, is een handelsmerk en/of eigendom van The Baan Company. TopTier Software Inc., Enterprise Integration Portal, Drag and Relate, HyperRelational, Point of View navigation, en TopTier zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van TopTier Software Inc., zowel in de Verenigde Staten als elders in de wereld. Alle andere namen van ondernemingen, producten of diensten kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars.

Contactpersoon: George Thompson van Fleishman-Hillard, tel.: +1 202-828-9708, of via e-mail: (press@baan.com), voor The Baan Company. Websites: www.baan.com www.toptier.com

26 jun 00 15:49