Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Internetgebruikers geven voorkeur aan Villa BvD

Datum nieuwsfeit: 26-06-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Jan Mulder verslaat Paul de Leeuw

Internetgebruikers geven voorkeur aan Villa BvD

DIEMEN -26 juni- Internetgebruikers kijken liever naar Villa BvD dan naar Huis van Oranje. Dit blijkt uit een onderzoek van Internet Databureau (IDB). Het onderzoek werd afgelopen dagen gehouden onder bezoekers van www.startpagina.nl, de drukstbezochte website van nederland.

Van de ruim 5000 respondenten gaf 39 procent aan liever naar Villa BvD te kijken. Aan Huis van Oranje gaf 34 procent de voorkeur.

Als belangrijkste reden om te kijken noemen de Villa BvD-kijkers de aanwezigheid van Jan Mulder (42 procent). Een tweede reden is de aanwezigheid van de interessante gasten (28 procent). De aanwezigheid van de twee presentatoren, Frits Barend en Henk van Dorp, wordt door zeer weinigen (minder dan 2 procent) als reden genoemd.

Voor de Huis van Oranje kijkers is de aanwezigheid van Paul de Leeuw de belangrijkste reden om te kijken (28%). Een tweede belangrijke reden is de aanwezigheid van de Studio Sport coryfeeën (24%).

Villa BvD is met name populair bij mannen en de populariteit van het programma is recht evenredig met de leeftijd van de respondent, d.w.z. Villa BvD is het meest populair in de oudere leeftijdsklassen.

Naar Huis van Oranje kijken relatief meer vrouwen dan mannen (43 tegen 32 procent) en zijn het best vertegenwoordigd in de jongere leeftijdsklassen.

Uit de toelichting die veel respondenten geven, blijken zowel Jan Mulder als Paul de Leeuw extreme reacties los te maken. Mensen vinden ze geweldig of verafschuwen ze. Met betrekking tot Jan Mulder vallen aan de ene kant termen als 'geweldig', 'uniek' en 'woordkunstenaar'. Aan de andere kant worden woorden als 'depressief', 'eeuwige klager' en 'irritant' gebruikt. Paul de Leeuw is voor velen 'gezellig', 'leuk en ongecompliceerd' en 'populair bij mijn vrouw en dochter', maar ook 'acteur', 'geen voetbalkenner' en 'oervervelend mannetje'.

Voor samenvoegen van de twee televisieprogramma's bij een volgend evenement voelen de respondenten niet veel: een meerderheid (76%) zegt hier tegen te zijn.

Internet Databureau is een zelfstandige divisie van NedStat die zich bezighoudt met het verzamelen en analyseren van informatie over het gebruik van Internet. Naast de rapportages over het aantal internetters, publiceert Internet Databureau wekelijks over het surfgedrag in Nederland (o.a. marktaandelen van browsers, operating systeem, herkomst bezoekers en populaire categorieën websites). Verder is Internet Databureau betrokken bij de uitvoering van diverse online marktonderzoekprojecten over onderwerpen die met internet te maken hebben.

Voor meer informatie over Internet Databureau verwijzen we u graag door naar de website van Internet Databureau, (internet.databureau.com) of kunt u contact opnemen met Bas Batelaan (telefoon: 020 - 519 54 00, email: (bas@databureau.com)).

Startpagina.nl is een website met links waaraan meer dan 1000 dochterpagina's hangen met een eigen specialisatie. In korte tijd is Startpagina.nl, dat sinds begin april in bezit is van VNU, één van de drukstbezochte websites van Nederland geworden. Zonder plaatjes en interactieve toeters en bellen is het voor velen het ideale internet-startpunt.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie