Dutchtone Group ondertekent overeenkomst OT2000

Casema

Delft, 28 juni 2000

Dutchtone Group ondertekent overeenkomst OT2000

Maandag 26 juni was een historische dag voor de Nederlandse telecommarkt. Het unieke project van het ministerie van Binnenlandse Zaken - OT2000 - sleepte haar eerste succes binnen! 's Middags ondertekende Jean-Marie Patillot namens de Dutchtone Group de MantelOvereenkomst Dienstverlening OverheidsTelefonie 2000. Met deze overeenkomst bevestigen de geselecteerde bedrijven hun aanbod aan de overheidsinstanties die deelnemen aan het aanbestedingsproject OT2000. In totaal hebben 250 overheidsinstellingen de krachten gebundeld om voor een gunstige prijs telecommunicatiediensten in te kopen. Namens de Nederlandse Staat tekende minister Van Boxtel.

Dutchtone is de enige aanbieder die op alle 'percelen' (vaste telefonie, mobiele telefonie en overige bestemmingen) mag aanbieden. Daarbij concurreert Dutchtone met respectievelijk KPN Telecom, Libertel en Versatel. Op basis van berichten die de afgelopen dagen binnendruppelden, lijkt te worden bevestigd dat de Dutchtone Group een uiterst aantrekkelijk aanbod heeft gedaan. Alhoewel er nog geen contracten zijn getekend, hebben het ministerie van Justitie en de Belastingdienst al laten weten met de Dutchtone Group in zee te willen. Ook heeft de groep van zeven provincies vernomen dat ze haar diensten gaan afnemen.

Maandag 26 juni werden de MantelOvereenkomsten Dienstverlening (MOD) getekend. De komende twee weken tekenen alle ministeries en provincies individuele contracten (IOD) met een te kiezen leverancier. De daaropvolgende periode biedt de mogelijkheid aan andere overheidsinstanties om ook in te stappen op het project. Het gaat dan om gemeenten, ziekenhuizen en onderwijsinstellingen.