Politiebericht Utrecht: district Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 27-06-2000

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 09.45 uur
Snelheidscontrole

DEN DOLDER Op de Soestdijkerweg heeft de politie maandagochtend een snelheidscontrole gehouden. Tijdens de controle passeerden 2007 voertuigen de radarpost. Hiervan kregen 63 bestuurders een bekeuring voor het overschrijden van de maximum snelheid van 80 km/u. Eén bestuurder reed met een snelheid van 128 km/u langs de radar.

Zakkenroller aangehouden

DRIEBERGEN/RIJSENBURG Een 22-jarige vrouw uit Haarlem reed maandagmorgen met de bus vanuit Utrecht naar Driebergen. Tijdens de rit liep een man tot drie keer toe langs de vrouw en gedroeg zich vreemd. Uiteindelijk ging de man naast de vrouw zitten en liet een paar keer zijn jas vallen.

Toen de vrouw uitstapte en op haar werk aankwam, merkte zij dat haar portemonnee uit haar tas was gestolen. Omstreeks half elf ging zij weer met de bus naar huis. In de bus zag zij de man die eerder op de morgen naast haar had gezeten. Zij vroeg aan de buschauffeur om de politie te waarschuwen.

De politie heeft de man aangesproken echter de man - een 50-jarige inwoner uit Leersum -sprak geen Nederlands maar wist wel waar het allemaal over ging. Hij gaf de portemonnee terug aan de vrouw. De man is aangehouden en overgebracht naar het bureau.

Snelheidscontrole

DRIEBERGEN/RIJSENBURG Op de Traaij werd maandagmorgen een snelheidscontrole gehouden. Tussen acht uur en tien over negen werden 314 voertuigen gecontroleerd. De politie moest voor 59 bestuurders een bekeuring uitschrijven voor het overschrijden van de maximum snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 75 km/u.