Sotheby's: Kamerbeek Groep als exclusieve vertegenwoordiger

SOTHEBY'S
International Realty

Press Release

Sotheby's International Realty kiest Kamerbeek Groep als exclusieve vertegenwoordiger in Nederland

München, Duitsland / Amersfoort, Nederland, juni 2000 - Sotheby's International Realty (SIR) heeft de Kamerbeek Groep als exclusieve vertegenwoordiger in Nederland gekozen. De overeenkomst biedt Kamerbeek de mogelijkheid haar geselecteerde klanten toegang verschaffen tot het wereldwijde netwerk en marketing expertise van SIR.

De Kamerbeek Groep is de meest recente uitbreiding van het groeiende netwerk van meer dan 175 onafhankelijke, aan SIR verbonden makelaardijkantoren in Europa, Noord Amerika, het Verre Oosten en Australië. De aan SIR verbonden ondernemingen worden geselecteerd op grond van expertise in de landelijke markt, gepaard aan een bedrijfsfilosofie die gericht is op kwaliteit en service.

"In 1974 opende Sotheby's haar veilingzalen aan het Rokin in Amsterdam. Na ruim 25 jaar in het centrum van Amsterdam gevestigd te zijn, verhuisde Sotheby's in oktober 1999 naar een nieuw state of the art gebouw in de zakenwijk aan de zuidas van Amsterdam," zegt Alexander V.G. Kraft, Manager Europa van SIR. "Deze nieuwe en goed bereikbare locatie van meer dan 5.000 vierkante meter biedt niet alleen ruimte aan vier grote zalen maar ook aan een bookshop en een restaurant. In de loop der tijd is Sotheby's Amsterdam een van de meest prominente veilinglocaties in Europa geworden, waar regelmatig belangrijke veilingen gehouden worden, onder andere op het gebied van Schilderijen en Tekeningen van Oude Meesters en 19de Eeuwse Europese Schilderijen. Collecties van naam die recentelijk door Sotheby's onder de hamer werden gebracht, zijn de collectie moderne en hedendaagse kunst van de Koninklijke Bijenkorf Beheer KBB (1995), de collectie kunst en antiek van HKH Prinses Christina (1996) en de Collectie Teulings met topstukken van
19de eeuwse schilderkunst (1998)."

"Sotheby's International Realty kan vanaf nu ook in Nederland haar gewaardeerde relaties voorzien van dienstverlening op het gebied van onroerend goed. In het snel groeiend Europese netwerk van SIR was een top-vertegenwoordiging in Nederland een prioriteit. Naast vertegenwoordigingen in meer dan twaalf Europese landen completeert Nederland nu het Europese netwerk voor wat betreft de Benelux. De architectonische rijkdom en de sterke economische banden met de andere EU leden maken Nederland een strategisch belangrijke pijler in het SIR netwerk."

"Kamerbeek is één van de grootste ondernemers op de Nederlandse onroerend goed markt. Door de betrekkingen met SIR zal de Kamerbeek Groep zich verder kunnen onderscheiden door regionale, nationale en internationale aandacht te vestigen op de geselecteerde topobjecten. Internationale kopers krijgen daarnaast de mogelijkheid gebruik te maken van de regionale expertise," vervolgt Alexander Kraft.

Ieder onroerend goed dat geregistreerd staat bij Sotheby's International Realty, profiteert van de op maat gesneden marketingformule. Dit houdt bijvoorbeeld in dat er een brochure van de woning wereldwijd verspreid kan worden onder de SIR vertegenwoordigers en daarnaast haar weg vindt naar de kantoren van Sotheby's en naar Sotheby's onroerend goed cliënten. Het onroerend goed kan opgenomen worden in www.sothebysrealty.com en in de advertenties die regelmatig worden geplaatst in geselecteerde media, waaronder de regionale catalogi van SIR alsmede het magazine Sotheby's International Realty Domain en veilingpublicaties van Sotheby's.

De Kamerbeek Groep als onderdeel van de Kamerbeek Meeus Groep is een snel groeiende onderneming met meer dan 60 kantoren, verspreid over heel Nederland. De groep levert diensten op het gebied van makelaardij, vastgoedmanagement, taxaties, verzekeringen, hypotheken en pensioenen. Door de samenwerking met Sotheby's International Realty zal de Kamerbeek Groep zijn uitstekende reputatie in het topsegment van de woningmarkt kunnen verstevigen en uitbreiden. Het hoofdkantoor van Kamerbeek is gevestigd in Amersfoort, Stationsplein 121, postadres: Postbus 81, 3800 AB Amersfoort. Voor informatie kunt u contact opnemen met tel. 033 4640944 of fax 033
4640985. Contactpersonen zijn G. Schipper (Directeur Wonen, (g.schipper@kamerbeek.nl)) en R.C. Prins (Marketing Manager, (r.prins@kamerbeek.nl)). Zie ook: www.kamerbeek.nl .

Sotheby's International Realty is een volle dochter van Sotheby's Holdings Inc. en werd in 1976 opgericht als een natuurlijke aanvulling op de veiling service. De onderneming verzorgt de makelaars-, marketing- en consultancy diensten voor het topsegment van de internationale onroerend goedmarkt, zoals villa's, landhuizen, kastelen en landgoederen. De wereldwijde makelaardij activiteiten geschieden vanuit eigen kantoren op zestien locaties, waaronder Upper East Side en Soho in Manhattan, Southampton, Bridgehamptom and East Hampton in de staat New York; Palm Beach in Florida; Beverly Hills, Brentwood, Santa Barbara en San Francisco in Californië; Greenwich in Connecticut; Santa Fe in New Mexico; Jackson Hole in Wyoming; Sydney in Australië; alsmede Londen en Parijs. Het netwerk wordt gecompleteerd met vijf regionale kantoren van SIR, die het internationale netwerk van meer dan 175 onafhankelijke, aangesloten maatschappijen coördineren.

Voor meer informatie over het SIR netwerk in Europa kunt u contact opnemen met het Europees regionaal kantoor van Sotheby's in München, Duitsland, telefoon 0049 89 2280 2894 (contactpersoon Mr Alexander V.G. Kraft).

Met vriendelijke groet,

Diana Ridderikhoff