JobNews wil vergelijkbare cijfers vacaturesites

Datum nieuwsfeit: 27-06-2000

JobNews wil vergelijkbare cijfers vacaturesites

'Om het bereik van de diverse carrièresites voor zowel bezoekers als adverteerders duidelijk en vergelijkbaar te maken, is uniformering van cijfers bij vacaturesites van groot belang', zo bepleit directeur Gerrit Jan Logt van JobNews. Op dit moment brengen de diverse aanbieders cijfers naar buiten die niet met elkaar te vergelijken zijn. Er wordt op verschillende manieren geteld en gemeten. Hierdoor blijft onduidelijk wat het bereik is van de diverse vacaturesites onder de bestaande doelgroepen.

Afspraken
'Kijk naar de meer traditionele media: daar wordt eenduidig in kaart gebracht wat het bereik is en hoe de profielen van de lezers of kijkers eruitzien. Daardoor is een neutrale vergelijking tussen de verschillende media wel mogelijk. Dat is met name voor adverteerders van belang. Het voorkomt bovendien getouwtrek tussen de belanghebbende partijen. Gezien de sterke toename van het internetgebruik, is het wenselijk ook bij dit medium te streven naar transparante en eenduidige cijfers. Het past bij de populariteit en verdere professionalisering van vacaturebanken op internet dat hierover afspraken gemaakt worden en dat gestreefd wordt naar een algemeen toepasbare methodiek', zo onderstreept Logt. JobNews heeft inmiddels contact opgenomen met een aantal partijen om een en ander te bespreken.

JobNews BV
Telefoon: (035) 541 44 44