Informatiecentrum preventie afval en emissies Vlaanderen

Datum nieuwsfeit: 28-06-2000

Onderwerp: Lancering STIP

Auteur: Willy Sarlee
E-mail: (willy.sarlee@ovam.be)
Bedrijf: STIP
Adres: Kan. De Deckerstraat 22-26
Plaats: 2800 Mechelen
Tel.: 015/28.42.98
Fax: -

Betreft: lancering van het STIP, het gloednieuwe "Steunpunt en Informatiecentrum voor Preventie van afval en emissies"

Vanaf 28 juni 2000 zal er in Vlaanderen iin punt zijn waar alle lokale overheden, bedrijven en hun intermediaire organisaties, zoals bedrijfsfederaties en intercommunales, terechtkunnen voor afval- en emissiepreventie: het STIP - "Steunpunt en Informatiecentrum voor Preventie van afval en emissies".

Voor al wie geonteresseerd is in afval- en emissiepreventie en voor al wie op de hoogte wil blijven van de snelle evolutie in deze materie, wordt het STIP een nieuwe bron van informatie en ondersteuning.

Het STIP zal het aanbod aan preventiemaatregelen bundelen en verspreiden via een groene telefoon - 0800/96010, een nieuwe website en later volgen nog een tijdschrift, studiedagen, workshops en netwerking.

Hierover krijgt u alle informatie op de startdag van 28 juni 2000.

Vanaf 15u zullen diverse sprekers dit initiatief nader toelichten. Na de toespraak van de heer Frank Parent, administrateur-generaal van OVAM zal minister van Leefmilieu Vera Dua om 15u15 dit vernieuwend steunpunt plaatsen in het geheel van het Vlaams milieubeleid. De medewerkers van het STIP zullen vervolgens toelichten hoe het STIP zal functioneren. Tot slot komen ook vertegenwoordigers van de doelgroepen aan het woord.

Datum: woensdag 28 juni 2000, 14u30
Plaats: Markiesgebouw - Markiesstraat 1 te 1000 Brussel Inschrijvingen en meer info: STIP, Kan. De Deckerstraat 22-26 te 2800 Mechelen. Tel: 015/28.42.97/98. Mail: (stip@ovam.be).