FNV: Prestatieloon onder voorwaarden bespreekbaar

FNV

Prestatieloon onder voorwaarden bespreekbaar
FNV Voorlichting - publieksinfo@fnv.nl

De FNV-bonden zijn in een aantal gevallen bereid prestatieloon tijdens CAO-onderhandelingen te bespreken. Aan de invoering stellen ze wel strikte voorwaarden. Zo kan het alleen in gevallen dat bedrijven professioneel worden geleid en de werkgever een goede verhouding heeft met zijn werknemers en met de bonden. Prestatieloon mag bovendien niet in de plaats komen van de structurele loonsverhoging. Het moet gaan om iets extra's.

Dat is de kern van een nota over beloningsbeleid die 26 mei is vastgesteld in de federatieraad (voorzitters van de 14 aangesloten bonden).

...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen