Politiebericht Utrecht: district Vecht & Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 28-06-2000

Politiebericht Utrecht: district Vecht & Venen, 08.50 uur
Hennepkwekerij ontmanteld

MAARSSEN Op dinsdag controleerde de politie een bedrijf op de Handelsweg. Daarbij bleek dat in het pand een hennepkwekerij was ondergebracht. Een 35-jarige man uit Maarssen was in het pand aanwezig en is aangehouden.

Uit de twee kweekruimten werden 2114 hennepplanten weggehaald. Tevens werd de kweekapparatuur in beslag genomen. De planten zijn vernietigd.

Geslotenverklaring

BREUKELEN Op dinsdag heeft de politie tussen 08.00 uur en 09.30 uur gecontroleerd op de geslotenverklaring op de Kanaaldijk West.

Acht bestuurders trokken zich niets van de geslotenverklaring aan en kregen een bekeuring.

Rokende vrachtwagen

MAARSSEN Op dinsdag, omstreeks 12.30 uur, zagen politiemensen een vrachtwagen met een grote rookwolk achter zich, rijden over de A2. Zij gaven de vrachtwagen een stopteken en zette hem ter hoogte van de afslag Maarssen aan de kant van de weg.

De vrachtwagenchauffeur, 40 jaar oud en afkomstig uit Amsterdam, vertelde dat de vrachtwagen was bestemd voor de export naar Nigeria. De uitlaat van de vrachtwagen bleek lek en waarschijnlijk was het motorblok ook niet helemaal in orde. Deze combinatie zorgde voor een grote rookwolk achter de vrachtwagen. De rookontwikkeling was dermate groot dat de politiemensen het niet verantwoord vonden de vrachtwagen door te laten rijden. De vrachtwagen is door een takelbedrijf naar de eigenaar in Haarlem gesleept.

Verkeerscontrole

ABCOUDE Op dinsdag hield de politie van 15.00 uur tot 16.00 uur een verkeerscontrole op de Nieuwe Amsterdamweg.

Negen bestuurders kregen een bekeuring voor het niet dragen van de autogordel, één bestuurder voor een gladde band en twee bestuurders voor het niet bij zich hebben van het rijbewijs.