Politiebericht Utrecht: district Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 28-06-2000

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 09.45 uur
Snelheidscontrole

DE BILT Op de Utrechtseweg vond dinsdag tussen tien uur en kwart over twaalf een snelheidscontrole plaats. In totaal werden 962 automobilisten gecontroleerd. 124 bestuurders kregen een bekeuring voor het negeren van de maximum snelheid van 80 kilometer per uur. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 158 kilometer per uur.

Snelheidscontrole

AUSTERLITZ Dinsdag werd tussen half tien en half twaalf een snelheidscontrole gehouden op de Woudenbergseweg. 91 automobilisten kregen een bekering voor het negeren van de maximum snelheid van 80 kilometer per uur. In totaal werden 687 automobilisten gecontroleerd. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 111 kilometer per uur.

Verkeerscontrole

ZEIST Op de Panweg werd dinsdagochtend tussen negen en tien uur een verkeerscontrole gehouden. Negentien automobilisten kregen een bekeuring voor het overtreden van de maximum snelheid van 50 kilometer per uur. Tevens werden dertien automobilisten bekeurd voor het niet dragen van de autogordel.

KNVB doet aangifte van fraude

Zeist De KNVB heeft donderdag 22 juni bij de politie Zeist in het district Binnensticht (Politie Regio Utrecht) aangifte gedaan van fraude met toegangskaarten voor de voetbalwedstrijden van Euro 2000.

Maandag 26 juni is de recherche van het district Binnensticht gestart met het onderzoek. De omvang en aard van de fraude wordt onderzocht. In het belang van het onderzoek worden vooralsnog geen nadere mededelingen gedaan.

Internationale oplichting bouwbedrijf
De politie waarschuwt bouwbedrijven in Nederland voor Gulf International Investments Ltd uit Londen. Dit internationale bedrijf stuurt bouwbedrijven een fax met daarin het voornemen te gaan bouwen in de gemeente van het bedrijf. Het bedrijf biedt bouwbedrijven inzage in de plannen en een winstgevende samenwerking aan. Bedrijven moeten hier wel eerst een paar duizend gulden voor betalen. Het bedrijf is echter nergens bekend en ook de aangegeven plannen kloppen niet.
Een bouwbedrijf uit Bilthoven werd ook benaderd door Gulf International Investments Ltd., over een grootschalig bouwproject in deze plaats. Bij navraag bij de gemeente bleek, dat er van dergelijke toekomstige grote projecten geen sprake was. Ook is het bedrijf niet bekend bij het bonafide Nederlandse bedrijf Gulf. Ook op een andere plaats in Nederland is bij een bouwbedrijf een dergelijke fax binnengekomen.

De politie adviseert bouwbedrijven bij dergelijke faxen eerst bij de gemeente te informeren naar de juistheid van deze voorgenomen plannen en de achtergronden van een dergelijk bedrijf.