Nederlander wordt topman van monster.com wereldwijd

Datum nieuwsfeit: 28-06-2000

- PERSBERICHT -

Amsterdam, 28 juni 2000

NEDERLANDER WORDT TOPMAN VAN MONSTER.COM WERELDWIJD

Hans Gieskes benoemd tot president bij grootste carrière-netwerk ter wereld

Monster.com, de moedermaatschappij van Monsterboard.nl, heeft de Nederlander Hans Gieskes aangesteld als president. Gieskes, voormalig CEO van de Lexis-Nexis Groep, krijgt de eindverantwoordelijkheid over het dagelijkse management en de bedrijfsvoering van Monster.com. Hij rapporteert hierbij direct aan Jeff Taylor, oprichter en CEO van Monster.com. Taylor blijft zich bezighouden met de internationale strategie, branding en de samenwerkingsverbanden van Monster.com.

Met de aanstelling van Hans Gieskes als president, haalt Monster.com zestien jaar internationale ervaring en veel kennis over databases in huis. Gieskes deed zijn vaardigheden op bij enkele dochterondernemingen van Reed Elsevier. Zo was hij president en CEO van de Lexis-Nexis Groep, een toonaangevende provider van online business-to-business informatiediensten. Ook was hij CEO van Elsevier Science UK, 's werelds grootste uitgever van wetenschappelijke onderzoeksinformatie. "De ervaringen die ik heb opgedaan tijdens mijn vorige functies zijn zeer bruikbaar bij het realiseren van het doel van Monster.com, om aan het eind van dit jaar wereldwijd te groeien van twaalf naar éénentwintig sites. De kern van deze groei ligt in Europa," aldus Gieskes.

"Monsterboard.nl is bijzonder enthousiast over de aanstelling van Hans Gieskes als president van onze moederorganisatie," zegt Suzanne Ekel, directeur van Monsterboard.nl. "Hij brengt een schat aan expertise en kennis mee, die Monster.com van pas komt bij het ontwikkelen van onze internationale organisatie en onze online recruitmentdiensten voor werkgevers. Daarnaast zijn wij er natuurlijk trots op dat een Nederlander deze topfunctie vervult."

- EINDE BERICHT -

- ALGEMENE INFORMATIE -

Monsterboard.nl, status op 31 mei 2000
Monsterboard.nl is gestart op 13 januari 1998 en is gevestigd in Amsterdam. Monsterboard.nl gelooft sterk in het recht voor iedereen op een succesvolle en plezierige loopbaan en een effectief wervings- en selectieproces. Alle activiteiten van de carrièresite zijn er dan ook op gericht om de persoonlijke ontwikkeling en het wervings- en selectieproces te faciliteren. Om dat zo goed mogelijk te doen, worden de sites van het Monster-netwerk wereldwijd continu vernieuwd. Op Monsterboard.nl staan momenteel ruim 3800 vacatures en 37.000 c.v.'s. Per maand kent de site ruim 350.000 unieke bezoeken.
Monster.com
Monster.com heeft haar hoofdkantoor in Maynard, Massachutes, en is volgens onafhankelijk onderzoek dat in maart 2000 I/PRO werd uitgevoerd het grootste internationale carrière-netwerk met meer dan 15,2 miljoen unieke bezoeken per maand. De internationale database omvat 4 miljoen c.v.'s en meer dan 380.000 vacatures. Monster.com verbindt de meest vooraanstaande bedrijven met de best gekwalificeerde, carrière-georiënteerde personen. Zij biedt zowel de werknemer als de werkgever de meest innovatieve technologie en diensten die beide partijen meer controle geven in het wervingsproces. Het Monster-netwerk bestaat uit locale sites en vestigingen in de VS, Verenigd Koninkrijk, Australië, Canada, Nederland, België, Nieuw Zeeland, Singapore, Hongkong, Frankrijk en de nieuwe landen Duitsland en Ierland. Monster.com is het belangrijkste merk in de Interactieve Divisie groep van TMP Worldwide Inc. (NASDAQ: "TMPW";ASX:"TMP").
TMP Worldwide Inc.
TMP Worldwide Inc. is gestart in 1967 en heeft ruim 7.600 werknemers in 29 verschillende landen. De onderneming heeft meer dan 90 van de Fortune 100 en meer dan 480 van de Fortune 500 bedrijven in haar cliëntenbestand staan. TMP Worldwide Inc. is de grootste online recruitmentonderneming ter wereld, het grootste recruitment reclamebureau-netwerk en het grootste werving- en selectiebureau. Daarnaast is de onderneming ook het grootste Gouden Gids reclamebureau en levert de onderneming Direct Marketing diensten. TMP Worldwide Inc. hoofdkantoor is gevestigd in New York.

- EINDE ALGEMENE INFORMATIE -

Achtergrondinformatie (