Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Unilever hoofdsponsor attractie Oceanium Blijdorp Rotterdam

Datum nieuwsfeit: 28-06-2000
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Unilever

Unilever hoofdsponsor nieuwe attractie 'oceanium' Rotterdam
28 juni 2000

Unilever wordt hoofdsponsor van het nieuwe Oceanium in Diergaarde Blijdorp te Rotterdam.

Rotterdam, 28 juni.- Unilever wordt hoofdsponsor van het nieuwe Oceanium in Diergaarde Blijdorp te Rotterdam, een binnen Europa unieke attractie die bezoekers langs de wereldzeeën leidt.

In het Oceanium wordt aandacht besteed aan leven in en om het water, waarbij een zorgvuldige en duurzame omgang met maritieme ecosystemen vooropstaat. Met het Oceanium wil Blijdorp door onderzoek, educatie en het vergroten van bewustwording een bijdrage leveren aan de bescherming van de zeeën en kusten en de bijbehorende flora en fauna. Zo is in het gebouw bijvoorbeeld een groot zeebiologisch laboratorium aanwezig, waar onderzoek wordt verricht naar waterkwaliteit. Tevens is bij de bouw en keuze van materialen veel aandacht besteed aan duurzaamheid en milieuaspecten.

Duurzame ontwikkeling vervult eveneens een belangrijke rol bij Unilever: voldoen aan de behoeften van de consument zonder de natuurlijke hulpbronnen van toekomstige generaties in gevaar te brengen.

Unilevers beleid op het gebied van duurzame ontwikkeling is gebaseerd op drie speerpunten: duurzame visvangst, duurzame landbouw en het verantwoord gebruik van water. In die context onderschrijft Unilever de noodzaak van een zorvuldige omgang met de zeeën en oceanen en de bewustwording van het belang van het maritieme ecosysteem bij een breed publiek. Met deze sponsorovereenkomst wil Unilever die boodschap uitdragen.

"Unilever onderkent de noodzaak van een gezond en stabiel maritiem ecosysteem," aldus Frans Tummers, directeur van Unilever Nederland. "Zo heeft zij zich bijvoorbeeld ten doel gesteld om haar visproducten in toenemende mate te betrekken van gecertificeerde leveranciers die met duurzame vismethoden werken."

Om deze doelstelling waar te kunnen maken, is Unilever onder meer in samenwerking met het Wereld Natuur Fonds nauw betrokken bij de ontwikkeling en invoering van methoden voor duurzame visvangst via de Marine Stewardship Council.

"Het Oceanium biedt de gelegenheid tot een unieke ontmoeting met leven in en om de zee. Een bezoek aan het Oceanium is een ervaring die kan bijdragen aan bewustwording van de noodzaak van zorgvuldige omgang met de zee en alle organismen die daarvan afhankelijk zijn. Vandaar dat Unilever het Oceanium van harte ondersteunt," aldus Tummers.

De sponsorovereenkomst gaat in op 1 juli 2000 en heeft een looptijd van 5 jaar. Na afloop van deze periode wordt bekeken of de samenwerking zal worden voortgezet.

Persdienst Unilever Rotterdam

Tel: +31 10 217 4844
Fax: +31 10 217 4843
Email: press-(office.rotterdam@unilever.com)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie