Wassenaar Manager Advertising en Commerce bij CompuServe

Datum nieuwsfeit: 28-06-2000

AOL Europe (CompuServe)
Ronald Wassenaar Manager Advertising en Commerce bij CompuServe 28 - 6 - 2000
Onlangs versterkte Ronald Wassenaar (38) als Manager Advertising en Commerce het team van CompuServe Nederland. Zijn belangrijkste taak is het uitbouwen van de online advertising en e-commerce activiteiten in Nederland en Europa. Deze werkzaamheden vallen binnen de recent opgerichte Interactive Marketing Group (IMG) van moederorganisatie AOL. Wassenaar werkte de afgelopen 12 jaar in diverse sales- en marketingfuncties, met name op het gebied van instore- en retailmarketing.
CompuServe Nederland biedt een betrouwbare internetverbinding en diensten als eigen Nederlandstalige software, actuele content en discussieforums. Onlangs introduceerde CompuServe Instant Messenger in Nederland, dat zorgt voor directe online communicatie met vrienden, familie en collegas, waar ook ter wereld. CompuServe Nederland biedt ook diensten aan in België en Luxemburg en is onderdeel van AOL Europe, met meer dan 2400 medewerkers een van de grootste Europese aanbieders van internet en e-commerce.
AOL EUROPE
AOL Europe is de grootste multinationale Internet, online en e-commerce service provider. AOL Europe brengt de merken AOL, CompuServe, Netscape Online, Instant Messenger op de markt in negen landen en in vier talen. AOL biedt het hele gezin toegang tot de online wereld, met interactieve opleidingen, entertainment, financieel nieuws en informatie. CompuServe in Engeland, Frankrijk, Zwitserland en Duitsland richt zich vooral op de new professional met speciale informatie, toegang tot grote databases en professionele communicatie mogelijkheden. Netscape Online is de gratis internetprovider van AOL in Engeland. Als onderdeel van de AOL Anywhere Strategy heeft AOL Europe een aantal allianties aangekondigd met fabrikanten en marktpartijen op het gebied van mobiele netwerken om de AOL diensten ook makkelijk toegankelijk te maken voor de mobiele communicatiemiddelen.
Gonneke Klützow
CompuServe Nederland