Wapmagic: mobiele Internetdiensten voor ElmarReizen.nl

Datum nieuwsfeit: 28-06-2000
Wapmagic realiseert mobiele Internetdiensten voor ElmarReizen.nl

Delft/Naarden, 28 juni 2000 - ElmarReizen.nl in Delft heeft een mobiele informatiedienst voor de reiziger geïntroduceerd, die door Wapmagic in Naarden is ontwikkeld. De dienst is toegankelijk via de mobiele telefoon en computer en overige mobiele Internettoepassingen en betreft met name ‘last-minutes', andere reisaanbiedingen en reisgidsen met bestemmingsinformatie. De dienst van ElmarReizen.nl kan worden benaderd via verschillende portals, waaronder M-info van KPN Telecom.

Nick Haasnoot, CEO van Wapmagic: “Wij zijn verheugd dat we de grootste reis-site van Nederland kunnen ondersteunen bij de realisatie van hun mobiele Internetdienst. Het is vooral een uitdaging omdat veel Internetgebruikers hun reizen via ElmarReizen.nl boeken en informatie opvragen. Zodra iemand zich in een vreemd land bevindt, is reisinformatie bij uitstek de informatie die men mobiel beschikbaar wil hebben.”

ElmarReizen.nl exploiteert de grootste reis-site van Nederland en is tevens actief op het gebied van de online verkoop van reisboeken. Op de site kunnen online ‘last-minute'-vakanties worden geboekt en tickets en pakketreizen van de Nederlandse reisorganisaties worden besteld. Daarnaast krijgen bezoekers van de site uitgebreide informatie over een groot aantal specifieke vakantiebestemmingen.

Wapmagic is een Nederlands bedrijf dat als Application Service Provider mobiele Internetdiensten levert op basis van onder andere WAP-technologie. Naast het ontwikkelen van WAP-applicaties, biedt het bedrijf consultancy en verzorgt het de applicatie-hosting. Met de applicaties van Wapmagic kunnen bedrijven informatie toegankelijk maken voor mobiele (Internet)gebruikers. Om de verdere uitbouw van Wapmagic in Europa mogelijk te maken, wordt het bedrijf financieel gesteund door het Gilde IT Fund. Wapmagic is onder meer leverancier voor aanbieders van informatiediensten voor de M-info-service van KPN Telecom. Meer informatie is te vinden op www.wapmagic.com.

Voor meer informatie over ElmarReizen.nl kunt u contact opnemen met; Bas Hawinkels
Telefoon 015-2150049
e-mail (bas@reizen.elmar.nl)
www.ElmarReizen.nl