Brief VenW inzake kostenontwikkeling A50

Brief VenW inzake kostenontwikkeling a50

Aan de Voorzitter van de vaste commissie voor Verkeer en Waterstaat

's-Gravenhage, 28 juni 2000

Bij brief van 15 juni 2000 verzoekt u mij u te informeren over de gebleken aanzienlijk hogere kosten van de aanleg van de A50 in de provincie Noord-Brabant.

In het bestuurlijk overleg met de regio Noord-Brabant dat ik eind 1998 heb gevoerd is onder andere afgesproken dat voor RW50 Eindhoven-Oss een taakstellend budget beschikbaar is van fl. 650 mln. tot en met 2003. Daartoe is 208 mln. naar voren gehaald in de meerjarencijfers. Destijds is ook aangegeven dat, om te kunnen versnellen en om binnen het taakstellend budget te blijven, versoberd zal moeten worden. Nu er inderdaad aanwijzingen zijn dat de kosten voor de A50 hoger uitvallen dan verwacht, wordt dan ook bezien welke mogelijkheden bestaan om het project in een soberder vorm uit te voeren. Ik verwacht u in het kader van de Begroting voor 2001 hier nader over te kunnen informeren.
Hoogachtend, DE MINISTER VAN VERKEER EN WATERSTAAT,

T. Netelenbos