EmancipatieBureau Flevoland organiseert Starters in Beweging

Contactpersoon: Irene de Cuba

Starters in Beweging

Datum: 29 juni 2000

EmancipatieBureau Flevoland organiseert bijeenkomst: Starters in Beweging.

Op donderdag 29 juni a.s. vindt van 09.00 tot 15.15 uur in het OndernemingenCentrum Flevoland te Lelystad een bijeenkomst plaats voor vrouwelijke starters en freelancers met ambitie.

Uit het EIM-rapport ‘Startende ondernemers in 1998' blijkt dat het aantal vrouwen dat met een eigen bedrijf begint, met vier procent is gestegen ten opzichte van 1994. De mogelijkheid om zorg, studie, sociaal leven en werk te combineren doet steeds meer vrouwen besluiten zelfstandig ondernemer te worden. Loopt u ook rond met het idee om een onderneming op te zetten en weet u niet hoe of wat? De bijeenkomst ‘Starters in Beweging' kan u verder op weg helpen.
Tijdens deze bijeenkomst krijgen vrouwelijke starters en freelancers informatie en advies op maat over relevante zaken bij het starten van een bedrijf. De eerste inleiding gaat over de kunst van het succesvol ondernemen. Vervolgens vertelt een succesvolle vrouwelijke ondernemer over haar ervaringen bij het starten van haar bedrijf. Zowel ‘s morgens als ‘s middags kunnen de deelnemers kiezen uit drie workshops. In een van de workshops krijgen de aspirant-ondernemers informatie en advies op maat over onder andere branche-keuze, financiering en zelfmanagement. Een andere workshop gaat over het belang van een ondernemingsplan. De aanwezigen krijgen daarnaast tips voor het schrijven van een sluitend plan. Een derde workshop geeft inzicht in de rol die Internet in een bedrijf kan spelen. Overwegingen om Internet wel of niet te benutten en relevante toepassingen komen hier aan bod. Verder kunnen de deelnemers een bezoek brengen aan de virtuele infomarkt (Internet) met allerlei relevante informatie over starterstrajecten, financieringsmogelijkheden, coaching, netwerken en freelancen.

Belangstellenden kunnen contact opnemen met EmancipatieBureau Flevoland: 0320 219 699.

EmancipatieBureau Flevoland

8203 AH