Politiebericht Utrecht-stad

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 29-06-2000

Politiebericht Utrecht: stad Utrecht, 09.15 uur
Afzetting binnenstad bij feestelijkheden

UTRECHT - Na de wedstrijd Nederland-Joegoslavië (zondag 25 juni jl.), werd de Predikherenstraat/Breedstraat/Voorstraat en Vredenburg/Potterstraat (richting Neude) afgesloten voor doorgaand verkeer. Om het inkomende verkeer via de singels te laten rijden, werd ook de Wittevrouwenstraat afgezet. Zo konden oranjesupporters feest vieren zonder dat de openbare orde in het geding kwam. Nu het Oranje elftal doorgedrongen is tot de halve finale, zullen de feestelijkheden bij winst vermoedelijk nog uitbundiger worden.

Donderdagavond 29 juni speelt het Nederlands elftal om 18.00 uur tegen Italië. In het belang van de openbare orde houdt de politie er rekening mee dat (een gedeelte van) de binnenstad a.s. donderdag na de wedstrijd gedurende een paar uur zal worden afgesloten.

Supporters die met de auto naar de binnenstad willen rijden, zullen dan stuiten op afzettingen. Openbaar vervoer van en naar het centraal station zal gedurende deze periode worden omgeleid.

Diefstal motorscooter

UTRECHT - Een 37-jarige man uit Utrecht zag gisteravond om half negen in de Van Humboldtstraat dat zijn motorscooter werd gestolen. De man had zijn motor even geparkeerd voor een bezoek aan een vriend. Hij zag dat twee mannen op een scooter wel heel veel aandacht hadden voor zijn voertuig. Na het verbreken van het slot werd de motorscooter de straat uitgeduwd en verdwenen de twee in de richting van de Koekoekstraat. Een zoektaktie in de omgeving door de eigenaar en de politie leverde niets op.

Man aangehouden in gestolen auto

UTRECHT Bij en controle op de Lessinghlaan werd een 36-jarige man uit Utrecht aangehouden in een gestolen auto. De eigenaar van de auto had in Duitsland aangifte van de diefstal gedaan. De verdachte is voor verhoor ingesloten en de auto gaat terug naar de eigenaar.

Diefstal laptop

UTRECHT Woensdagmiddag om kwart voor vier werd een 35-jarige man uit Apeldoorn op de Koninging Wilhelminalaan slachtoffer van een laptopdiefstal. Nadat de man het portier van zijn auto had geopend griste een jongen die bij zijn maat op een zwarte scooter zat, de laptoptas uit de auto. De twee verdwenen daarna in de richting van de Kanaalweg. Een getuige herkende een van de jongens. Het signalement werd aan de politie doorgegeven.