FNV: Politici op EURO 2000-actiefoto

FNV

Politici gaan op actiefoto
mondiaal - (marjan.brunner@fnv.nl)

Een onderdeel van de activiteiten van de Euro 2000 campagne is de funfoto-actiekaart gericht aan adidas, Nike, KNVB en Euro2000-comité, waarbij je foto (gemaakt via de computer) je handtekening is. Je kan gefotografeerd worden als een scheidsrechter die een rode kaart geeft of als een speler die een bal kopt. Via die kaart worden genoemde organisaties gevraagd betere arbeidsomstandigheden in de sportkledingindustrie te realiseren.

De ‘dugouts' met camera en computerapparatuur stonden dinsdag 27 juni jl. pal bij de ingang van de Tweede Kamer. De actie verliep zeer succesvol. O.a. de ministers Jorritsma en Hermans, staatssecretarissen Job Cohen, Wouter Bos, Gerrit Ybema, fractievoorzitters Ad Melkert, Paul Rosenmöller,Thom de Graaf en de fractieleden van Groen-Links, PvdA en SP ‘gaven een rode kaart' of ‘kopten voor betere arbeidsomstandigheden'

De funfoto-actiekaarten, die gedurende de EK voetbal in het hele land gemaakt zijn, zullen na de EK finale door FNV-voorzitter Lodewijk de Waal en Greetje Lubbi (Novib) worden aangeboden aan Adidas, Nike, KNVB en het Euro-2000 comité.

Meer informatie over de funfoto's:
www.cleanclothes.org/campagne/euro2000.htm (Schone Kleren Kampagne)
www.fnv.nl/berichtenservice.
Meer nieuws? Ga naar www.fnv.nl/mondiaal.