Adobe en Electric Rain: nieuwe mogelijkheden maken van sites

Datum nieuwsfeit: 29-06-2000
Adobe en Electric Rain bieden nieuwe mogelijkheden voor het creëren van aantrekkelijke sites
LiveMotion en Swift 3D voor indrukwekkende 3D afbeeldingen en animaties
Amsterdam, 29 juni 2000 - Adobe Systems Incorporated (Nasdaq: ADBE), marktleider op het gebied van digital publishing voor het Web, print en dynamische media heeft vandaag bekendgemaakt een samenwerkingsverband te zijn aangegaan met Electric Rain, Inc.®. Hierdoor wordt het vele malen eenvoudiger om vector-gebaseerde 3D afbeeldingen en -animaties voor het Web te creëren. De bekroonde Adobe® LiveMotion(tm) software van Adobe en de onlangs aangekondigde Swift 3D(tm) software van Electric Rain kunnen samen worden gebruikt om de creatie van aansprekende 3D content voor het Web in het populaire Flash (SWF) bestandsformaat mogelijk te maken.

Met LiveMotion en Swift 3D kunnen Web-designers op eenvoudige wijze snel 3D afbeeldingen en animaties van hoge kwaliteit creëren zonder dat dit leidt tot onhandelbare bestandsgroottes. Designers kunnen een bepaalde vorm creëren in een 3D modeling tool zoals 3D Studio Max en daarna binnenhalen in Swift 3D voor aanpassingen, of het model direct in Swift 3D opzetten. Het object kan dan vanuit Swift 3D worden geëxporteerd als opeenvolgende EPS-bestanden en daarna in LiveMotion worden binnengehaald. Wanneer het object eenmaal is binnengehaald in LiveMotion, kan de designer desgewenst nog extra animaties en interactiviteit toevoegen aan het object voordat het wordt geëxporteerd naar SWF.

"De Websites die opvallen in de grote massa zijn de sites die een stapje verder gaan en effectief gebruikmaken van de laatste technische ontwikkelingen, zoals 3D en animatie," aldus Mike Soucie, President van Electric Rain. "De combinatie van Swift 3D en LiveMotion biedt Webdesigners een krachtige oplossing voor het creëren van adembenemende sites die bezoekers trekken en vasthouden en die zorgen voor een visueel aansprekende en fascinerende Website-ervaring."

"Nu de huidige Websites steeds interactiever en dynamischer worden, neemt de vraag naar geavanceerde multimedia authoring tools voor het Web explosief toe," zegt Michael Ninness, Group Product Manager voor de Internet Products Group van Adobe. "We doen ons uiterste best innovatieve tools te ontwikkelen waarmee onze klanten hun ideeën naar een hoger niveau kunnen tillen. Daar hoort onder andere een nauwe samenwerking met onze partners bij als het gaat om het aanbieden van geïntegreerde oplossingen die de mogelijkheden van onze producten vergroten, en de relatie tussen LiveMotion en Swift 3D is een zeer goede exponent van deze filosofie."

LiveMotion vormt een uitbreiding op Adobe's geïntegreerde reeks van professionele producten voor Web-productie door Webdesigners en
-ontwikkelaars een flexibele tool te bieden voor het creëren van effectieve, interactieve grafische afbeeldingen en fascinerende animaties voor het Web. Swift3D van Electric Rain is een vector-gebaseerde 3D authoring tool waarmee designers snel 3D afbeeldingen kunnen creëren op basis van lettertypen, basisvormen in 3D en bestaande 3D modellen in SWF-formaat. Voor meer informatie over Adobe LiveMotion of een demo versie kunt u een bezoek brengen aan www.adobe.nl/livemotion. Voor meer informatie over Electric Rain en Swift3D kunt u terecht op www.swift3d.com. De 3D content die is gecreëerd door Zeitgeist kan worden bekeken op adobe.com of op www.tonicwav.com.
Over Adobe
Adobe Systems Incorporated (www.adobe.com) is opgericht in 1982 en is een vooraanstaand leverancier van met prijzen onderscheiden software-oplossingen voor het Web en printgrafisch ontwerp. Met de tools die Adobe biedt op het gebied van design, imaging, dynamische media en authoring kunnen klanten probleemloos visueel aantrekkelijke content creëren en leveren voor verschillende typen media. Adobe, met de hoofdvestiging in San Jose, Californië, is de op twee na grootste producent van software voor de PC in de US met een jaarlijkse omzet van ruim 1 miljard dollar. Meer informatie en de volledige versies van deze persberichten zijn beschikbaar via Adobe's websites www.adobe.nl en www.adobe.be.

©2000 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe, the Adobe logo and LiveMotion are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Evelien van Waveren
Account Executive