Ilse Media Groep neemt Parti Avanti over

Datum nieuwsfeit: 29-06-2000

Eindhoven, 29 juni 2000

Ilse Media Groep neemt Parti Avanti over

Ilse Media Groep heeft Parti Avanti overgenomen. Parti Avanti, de voormalige joint-venture tussen Ilse Media Groep en Virtual Industries Online Marketing Solutions, is nu helemaal in handen van Ilse Media Groep. Parti Avanti is eigenaar van de website { HYPERLINK www.NU.nl }www.nu.nl en van Internet Persbureau Nederland (IPB).

De site { HYPERLINK www.NU.nl }www.nu.nl is een van de meest complete nieuwssites van Nederland. Naast het allerlaatste nieuws over binnen- en buitenland, economie, sport en internet, brengt nu.nl onder andere columns, filmrecencies en een vacaturebank. NU.nl heeft dagelijks ruim 400.000 page views.

Internet PersBureau Nederland (IPB) verzamelt en redigeert dagelijks nieuwsberichten over binnen- en buitenland, sport, economie, beurs en internet. Ook verzorgt IPB koersgegevens en redactionele inhoud. Op exclusieve basis schrijven redacteuren specials, columns, interviews en human interestartikelen. In tegenstelling tot reguliere persbureaus levert IPB geen ‘ruwe' newsfeeds', maar informatie die ‘internet ready' is. Afnemers zijn onder andere Intermediair, nu.nl, Zonnet, Soneraplaza, Talkline en ilse.

Schaalvergroting
De overname van Parti Avanti past binnen de strategie van Ilse Media Groep om de grootste on-line uitgever in Nederland te worden. “We willen door middel van schaalvergroting onze marktpositie verbeteren”, zegt Merien ten Houten, CEO en oprichter van ilse. “Omdat we al samenwerkten met Parti Avanti is deze overname een logische vervolgstap.”
Bij Parti Avanti werken twaalf mensen. De organisatie is gevestigd in Amsterdam.

Ilse Media Groep B.V.
Ilse Media Groep is exploitant van { HYPERLINK www.ilse.nl }www.ilse.nl, de populairste website van Nederland. ilse biedt naast haar bekende zoekmachine en gids een breed scala van populaire diensten, zoals gratis e-mail, chat en een veiling. Met 35 miljoen pageviews en meer dan
1,5 miljoen bezoekers per maand is ilse de best bezochte site in Nederland.

Virtual Industries Online Marketing Solutions
Virtual Industries Online Marketing Solutions werd in 1995 opgericht door Sacha Prins en Kees Zegers. Virtual Industries ontwikkelt en exploiteert on-line media concepten zoals Netdirect, businessnet.nl en sapenda.com.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties