BouwOnline introduceert nieuwsservice en BouwKoers-Index

Datum nieuwsfeit: 29-06-2000

BouwOnline introduceert gratis nieuwsservice en de BouwKoers-Index
29 juni 2000

BouwOnline, het internetportaal voor de bouwsector, is uitgebreid met twee actuele nieuwsdiensten, een nieuwsservice voor bedrijven met een eigen website en een BouwKoers-Index gebaseerd op AEX-gegevens. Met deze diensten onderstreept BouwOnline waar het voor staat, namelijk actueel, compleet en terzake.

unieke nieuwsservice voor websites
BouwOnline biedt een unieke nieuwsservice voor bedrijven en instanties met een eigen website. Geheel kosteloos kunnen ze automatisch de headlines van het laatste bouwnieuws publiceren. BouwOnline levert hiermee gratis actuele 'content', waarmee bedrijven hun website altijd up-to-date kunnen houden.
De nieuwsservice werkt zeer eenvoudig en is op elke website toepasbaar. De headlines van de laatste nieuwsberichten lopen 'scrollend' over de website. Indien een bezoeker klikt op een headline, kan hij het volledige nieuwsbericht lezen op BouwOnline. Om de nieuwsservice in werking te stellen hoeft slechts éénmaal een code geplaatst te worden op de website. Vervolgens verschijnen dagelijks automatisch de headlines van het actuele bouwgerelateerde nieuws.

Bij BouwOnline is een redactie voortdurend bezig met het verzamelen van het laatste nieuws op het gebied van bouw en alles wat daarmee samenhangt. De redactie scant dagelijks alle landelijke en regionale dagbladen, vakbladen en andere informatiebronnen en selecteert de belangrijkste en opvallendste nieuwsberichten.

Op BouwOnline worden de geselecteerde nieuwsberichten gepubliceerd en gerubriceerd in een handig doorzoekbaar archief. Tevens verzorgt BouwOnline dagelijks een elektronische nieuwsbrief met een overzicht van het laatste nieuws. De nieuwsrubriek is de beste bezochte rubriek van BouwOnline en het aantal abonnees op de gratis nieuwsbrief groeit dagelijks.

De code van de gratis nieuwsservice staat op
www.bouwonline.nl/service/indexbonieuws.htm

introductie BouwKoers-Index
BouwOnline introduceert de BouwKoers-Index met actuele beurskoersen. De BouwKoers-Index, wordt samengesteld op basis van actuele koersinformatie van de 13 beursgenoteerde bouwbedrijven, waaronder Arcadis, HBG, NBM-Amstelland, Ballast-Nedam. De BouwKoers-Index is een gewogen gemiddelde van de AEX-koersen van deze ondernemingen, die vooral te vinden zijn in de sectoren beton, bagger, installatie en projecten.

De actuele koersinformatie wordt iedere 15 minuten ververst en is continu zichtbaar op de entreepagina van BouwOnline in een roterende zgn. 'tickertape'. Doorklikken op de roterende 'tickertape' brengt de gebruiker naar een nieuwe pagina, waarop een berg aan achtergrondinformatie te vinden is over de verschillende organisaties, zoals historische gegevens in overzichtsgrafieken, winst- en verliescijfers, kerncijfers, activa & passiva, agenda en personalia.

De BouwKoers-Index moet volgens BouwOnline gezien worden als indicatie voor de ontwikkeling binnen de branche. Tenslotte bestaat een groot deel van de bouwsector uit kleinere bedrijven. Met name in de sectoren afbouw (17% van bedrijven), adviesbureaus (15%), en installatie zijn kleine bedrijfjes en ZZP-ers (Zelfstandigen Zonder Personeel) in aantal sterk oververtegenwoordigd en groeiende.

Over BouwOnline
BouwOnline, www.bouwonline.nl, is hét internetportaal voor de bouwwereld. Op deze digitale plaats komt de gehele bouwwereld samen. Van opdrachtgevers en architecten tot aannemers en toeleveranciers. Bezoekers kunnen op BouwOnline gratis een bron aan vakinformatie raadplegen, zoals dagelijks wisselend bouwnieuws, een bouwagenda met beurzen en evenementen, een handige BouwGids, actuele vacatures, de bouwindex en een overzichtelijke index van bouwgerelateerde links. Daarnaast kunnen de bezoekers gebruik maken van het BouwDesk virtueel kantoor, online diverse boeken en bouwpublicaties bestellen of van gedachten wisselen met collega's op één van de forumdiscussies. BouwOnline is een initiatief van IntraBouw.

(Image]