Dienstenbond CNV: Veel reacties op principe-akkoord V&D

Datum nieuwsfeit: 29-06-2000
Dienstenbond CNV

Veel reacties op principe-akkoord V&D!

Onze info van 18 mei jongstleden over het uiteindelijk bereikte resultaat over de CAO V&D Warenhuizen heeft veel reacties opgeleverd. Velen van u hebben het reactieformulier teruggezonden.

Uit deze 'stemming' is op te maken dat het overgrote deel van u instemt met het bereikte resultaat. Een klein deel heeft aangegeven niet akkoord te kunnen gaan. Deze leden hebben van ons persoonlijk bericht ontvangen, waarin is uitgelegd en toegelicht dat het uiteindelijk bereikte resultaat, dankzij de bijeenkomst in Bussum, aanmerkelijk beter is dan het eindbod van de directie. Recent hebben alle vakorganisaties de directie laten weten dat het resultaat door de leden is goedgekeurd. (Gedateerd 27 juni 2000 heeft de directie u hiervan via V&D Fax-Bulletin op de hoogte gesteld.) In bedoeld fax-bulletin wordt vermeld dat 'met name over de vanaf 1 februari 2001 nieuwe toeslag- en inzetsystematiek voor de medewerkers in de verkoop veel discussie is gevoerd'. (einde citaat). Ook bij de leden van de Dienstenbond CNV is dit het geval. Met veel leden hebben wij over dit punt (persoonlijk) contact gehad. Uit deze contacten blijkt dat er grote vraagtekens bij de praktische uitvoering van het bovenstaande worden geplaatst. Dit signaal hebben wij bij de directie afgegeven en vervolgens afgesproken dat in de komende tijd met de vakorganisaties wordt nagegaan hoe het een en ander per 1 februari 2001 wordt ingevoerd. Met de Bedrijfsledengroep Vendex/KBB (hierin zitten leden die bij V&D werkzaam zijn) zullen wij de invoeringsafspraken bespreken. Wilt u ook deelnemen aan het werk van de Bedrijfsledengroep Vendex/KBB? Laat ons dat dan even weten via de secretaresse van het cluster Handel, Cora Meere (023 - 5651052). Heeft u nog vragen bel dan met uw onderhandelaar Geert B. Rijzinga.

Hoofddorp,
29 juni 2000