Meer duidelijkheid over pensioenregeling Notariaat

Datum nieuwsfeit: 29-06-2000
Dienstenbond CNV

Meer duidelijkheid over pensioenregeling Notariaat

Een aantal van u heeft de Dienstenbond CNV verzocht om duidelijkheid te verschaffen over de pensioenregeling.

De Stichting Bedrijfspensioenfonds voor medewerkers in het Notariaat heeft een pensioenregeling met een zogeheten opbouwregeling met indexatie van de opgebouwde pensioenaanspraken. Deze aanspraken worden jaarlijks geïndexeerd. Deze indexatie is 2% geweest ( per 1 januari 2000) en wel op basis van een beslissing van het Bestuur van het pensioenfonds. Alleen is de tekst in de pensioenregeling niet meer actueel, omdat wordt aangegeven dat deze index een combinatie is van de loonsverhoging op grond van CAO afspraken en de landelijke prijsindex en zoals bekend is er geen CAO meer voor het Notariaat. Dit behoorlijke gemis van een CAO heeft echter geen gevolgen voor het instandhouden van een bedrijfstakpensioenfonds, ook dit was een opmerking van één van u. Het financieel verslag over 1999 was nog niet gereed en kan ik over de Staat van baten en lasten geen opvatting geven, dit verslag is door het bestuur nog niet geaccordeerd. De opmerking omtrent de indexatie van de pensioenen heb ik verwoord aan de administrateur van het fonds, met het verzoek om dit aan te passen. Voor verdere vragen en opmerkingen kan men bij de administateur van het Fonds terecht en wel AEGON te Den Haag, postbus 16150 te 2500 BD Den Haag, tel: 070-3475595. Uiteraard zijn uw op- en aanmerkingen en suggesties altijd van harte welkom en deze kunt u richten aan Rob Vlietman, dit kan ook per fax 023-5650150 of per e-mail: (m.dehaan@cnvdibo.nl) (secretariaat)

Hoofddorp,
29 juni 2000