NOS-televisie programma-informatie: Nederland-Italie

Nr. : FILLIN "Nummer Persbericht:"212

NOS-PROGRAMMA'S IN TEKEN VAN NEDERLAND-ITALIË

PROGRAMMAWIJZIGING TV2 DONDERDAG 29 JUNI

NOS-Studio Sport doet morgen zowel op televisie als op radio rechtstreeks verslag van de halve finale tijdens het Europees Kampioenschap voetbal tussen Nederland en Italië. In verband met deze wedstrijd is het programmaschema op TV2 gewijzigd. Het EK Journaal wordt uitgezonden van 17.06-17.25 uur en ook Huis van Oranje wordt eerder uitgezonden: van 20.30 tot 21.45 uur. Het rechtstreekse verslag op TV2 begint om 17.30 uur, met een uitgebreide voorbeschouwing. De wedstrijd begint om 18.00 uur. Commentator is Theo Reitsma, de analyse wordt verzorgd door Johan Cruijff. In een extra uitzending op Radio 1 doet NOS-Langs de Lijn rechtstreeks verslag van de wedstrijd Nederland-Italië (18.00-21.58 uur). Commentaar: Jack van Gelder en Ron de Rijk.

NOS-TELEVISIE PROGRAMMA-INFORMATIE 29 JUNI 2000

TV2

HUIS VAN ORANJE

Herhaling (10.50-12.00 uur) van de uitzending van woensdag.

FRANKRIJK-PORTUGAL

Herhaling (12.05-13.50 uur) van de halve finale tijdens het EK voetbal tussen Frankrijk en Portugal.

EK VOETBAL

NOS-Studio Sport (16.30-17.01 uur) kijkt vanaf de Dam, het Rembrandtplein en vanuit de Arena vooruit op de wedstrijd Nederland-Italië.

EK JOURNAAL

In het EK-Journaal (17.06-17.25 uur) een voorbeschouwing op de wedstrijd Nederland-Italië, met o.m. een gesprek met bondscoach Frank Rijkaard.

NEDERLAND-ITALIË

Rechtstreeks verslag (17.30-20.25 uur) van de wedstrijd Nederland-Italië, met een uitgebreide voor- en nabeschouwing. Commentator is Theo Reitsma, de analyse wordt verzorgd door Johan Cruijff.

HUIS VAN ORANJE

Huis van Oranje (20.30-21.45 uur) kijkt uitgebreid terug op de wedstrijd Nederland-Italië.

NEDERLAND-ITALIË

Samenvatting (23.13-23.55 uur) van de eerder gespeelde wedstrijd Nederland-Italië.

NOS-SPORTJOURNAAL

In het NOS-Sportjournaal (00.00-00.10 uur) beelden van het tennistoernooi van Wimbledon.

NOS-RADIO PROGRAMMA-INFORMATIE OP RADIO 1

NOS-LANGS DE LIJN

NOS-Langs de Lijn doet in een extra uitzending (18.00-21.58 uur) rechtstreeks verslag van de wedstrijd Nederland-Italië. Commentatoren zijn Jack van Gelder en Ron de Rijk.

NOOT VOOR DE REDACTIE;

Noot voor redacties