Brief BUZA inzake historisch onderzoek act of free choice

Datum nieuwsfeit: 29-06-2000
Tweede Kamer der Staten Generaal

Brief BUZA inz historisch onderzoek act of free choice
Gemaakt: 5-7-2000 tijd: 11:41

1

26800 V Vaststelling van de begroting van de uitgaven en de ontvangsten van het Ministerie van Buitenlandse Zaken (V) voor het jaar 2000

Nr. 113 Brief van de minister van Buitenlandse Zaken

Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Den Haag, 29 juni 2000

Naar aanleiding van het verzoek (26800 V, nr. 55) van uw leden Van Middelkoop en Van den Berg (Tweede Kamer, vaststelling van de begroting van het Ministerie van Buitenlandse Zaken, 9 december 1999) treft u hierbij aan de 'terms of reference' voor het historisch onderzoek naar de (inter)nationale gebeurtenissen rond de 'act of free choice'. Het onderzoek zal worden aanbesteed aan het Instituut voor Nederlandse Geschiedenis.

Uit deze 'terms of reference' blijkt dat parallel aan het hoofdonderzoek een aanvullend project zal worden uitgevoerd , 'Governing New Guinea'.

Ik wil nog eens benadrukken dat het doel van genoemd onderzoek is het verschaffen van een historisch overzicht van de gebeurtenissen, niet het ter discussie stellen van de territoriale integriteit van Indonesië.

De Minister van Buitenlandse Zaken

J.J. van Aartsen