Aladdin biedt pro-actieve aanpak tegen stealth-vandalen

ALADDIN BIEDT PRO-ACTIEVE AANPAK TEGEN STEALTH-VANDALEN

Aladdin Knowledge Systems (NASDAQ: ALDN), toonaangevend op het gebied van Internetcontent- en softwarebeveiliging, introduceert een nieuwe techniek die computers pro-actief beschermt tegen alle bekende en onbekende 'stealth' vandals en virusachtige coderingen die zich verspreiden via Internet. Het Aladdin Content Security Response Team (CSRT) ontwikkelde een methode om email attachments direct bij binnenkomst te analyseren. Hierdoor worden alle schadelijke coderingen die vaak verborgen zitten in deze attachments direct herkend en geblokkeerd. Veel van de vandals die via email worden verspreid, zijn voorzien van een 'stealth mechanisme' dat er voor zorgt dat detectie erg moeilijk is. De betreffende mailvandals komen voor met dubbele extenties zoals bijvoorbeeld 'TXT.SHS'of 'MPEG.SHS'. De SHS-extenties zijn vooral gevaarlijk omdat deze door Windows zelf wordt gebruikt en verborgen worden opgeslagen. Hierdoor lijken de betreffende vandals voor de gebruiker op gewone bestanden. De onherkenbare SHS-bestanden zijn in staat executable files te bevatten die op hun beurt weer schadelijke coderingen kunnen meedragen. Zo kan een onschuldig lijkend attachment als tekst- of screensaverbestand grote schade aanrichten op de harde schijf van de gebruiker.

"Deze nieuwe golf van gevaren vraagt om een krachtige oplossing die vooral pro-actief kan worden ingezet. Anders blijft de gebruiker achter de feiten aanlopen door achteraf steeds updates te moeten downloaden om de veiligheid van zijn computer en bestanden te kunnen waarborgen", zegt Peter van Ruiten, Benelux directeur van het Israëlische Aladdin Knowledge Systems. "De stealth-attachment techniek waarvan steeds meer hackers gebruikmaken, vormt de basis van een scala nieuwe vandal-bedreigingen. Onwetende gebruikers openen hierdoor binnen de kortste keren een doos van Pandora in hun PC, met alle desastreuze gevolgen van dien. Daarom is de enige echte oplossing een goeie pro-actieve aanpak zoals Aladdin die biedt."

De nieuwe Aladdin detectie techniek zorgt voor een extra beveiliging boven op de reguliere bescherming die de eSafe producten van Aladdin reeds bieden. eSafe gebruikers kunnen deze nieuwe update downloaden van Aladdin's website (www.eAladdin.com) waar Aladdin's eSafe Desktop door iedereen is te downloaden als gratis versie voor thuisgebruik.

Over Aladdin: Aladdin Knowledge Systems (NASDAQ: ALDN), gevestigd in Tel Aviv (Israël), houdt zich als internationaal marktleider op het gebied van Internet- en softwarebeveiliging bezig met oplossingen voor een veilig gebruik en distributie van digitale content; van applicatie-software tot Internetgebruik en -toegang. Aladdin's klanten zijn software-vendors en organisaties die hun medewerkers een veilige toegang tot het Internet willen geven inclusief bescherming van de eigen bedrijfsinformatie en
-productiviteit. Meer informatie is te vinden op Aladdin's website: www.eAladdin.com of via de Benelux-vestiging van Aladdin in IJsselstein.

Noot voor redacties