I2I en ABN AMRO samen in elektronische handel

Datum nieuwsfeit: 29-06-2000

ABN AMRO Bank N.V.
Press Relations (HQ 1190)
Gustav Mahlerlaan 10
1082 PP Amsterdam
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
29 juni 2000

I2I EN ABN AMRO BIEDEN GEINTEGREERDE FINANCIELE DIENSTEN AAN VIA ELEKTRONISCHE MARKTPLAATSEN

Industry to Industry, Inc.("i2i"), de Amerikaanse service provider van elektronische marktplaatsen, en ABN AMRO Bank N.V. hebben vandaag bekendgemaakt dat zij een "preferred partnership agreement" zijn aangegaan. Op grond van deze overeenkomst krijgen gebruikers van het door i2i opgezette B2B platform voor internationale elektronische handel toegang tot de financiële diensten van ABN AMRO. Tot de financiële diensten die geïntegreerd zullen worden in het uitgebreide dienstenaanbod van i2i behoren documentaire kredieten, escrow-rekeningen, buitenlandse deviezen, handelsinformatie en Identrus-gerelateerde diensten.

"Deze samenwerking sluit perfect aan bij onze concernstrategie om ABN AMRO te profileren als de leverancier bij uitstek van elektronische financiële diensten. Het concept van i2i is innovatief: het richt zich op interactie tussen de verticale industriekolommen en gaat uit van een geïntegreerde dienstverlening. Dit geeft ons rechtsreeks toegang tot cliënten op allerlei markten," verklaarde Aart Houwink, Concerndirecteur B2B e-commerce bij ABN AMRO Bank.

"Het gezamenlijk aanbieden van geïntegreerde diensten is de sleutel tot succes op de elektronische markt. De financiële diensten die ABN AMRO biedt vormen een belangrijk ingrediënt van onze missie: het elektronisch leveren van volledig geïntegreerde oplossingen aan industriële ondernemingen," aldus Michael W.G. Fix, President en CEO van i2i. "Door deze samenwerking kunnen wij onze klanten iets extra's bieden. Het wordt voor hen zo niet alleen eenvoudiger om elektronisch zaken te doen, ook de efficiëntie en beveiliging van hun transacties via het internet is beter gegarandeerd."

Maarten Mol, Concerndirecteur Global Transaction Services Product Management bij ABN AMRO Bank, voegde hieraan toe: "Op de elektronische markt zijn identificatie en vertrouwen twee cruciale aspecten. Vooral gezien de behoefte aan anonimiteit bij zowel kopers als verkopers. Gebaseerd op de functionaliteiten van Identrus kunnen wij een dienst aanbieden waarbij leden van i2i zichzelf identificeren tijdens het registratie- en biedingproces."

De komende maanden gaan ABN AMRO en i2i verder gestalte aan hun nieuwe samenwerking geven. Hiertoe zullen zij de aangeboden financiële diensten uitbreiden en innovatieve, cliëntgerichte applicaties voor elektronische handel tussen bedrijven (B2B e-commerce) ontwikkelen.

- - - Perscontacten:

i2i/Industry to Industry, Inc.

Mw. K. Huang, tel: +1212 8518305

Mw. L. Heitz Jackson, tel: +44 20 7887 1510