Persconferentie One.Tel inzake samenwerkingsverbanden

Datum nieuwsfeit: 30-06-2000

22 Juni 2000

AANMELDEN BIJ ONE.TEL NU OOK VIA GWK EN DIXONS/DIXTONE.

Telecombedrijf One.Tel, bekend om haar goedkope beltarieven, biedt Nederland vanaf begin juli de mogelijkheid aan zich aan te melden voor haar service via marktleiders als GWK, Dixons/Dixtone en één van de meest gerenomeerde supermarktketen van Nederland.

One.Tel is erg gelukkig met de nieuwe partners; hierdoor heeft zij in een klap zo'n 1000 verkooppunten verdeeld over heel Nederland. One.Tel directeur Raymond Schrama: “Het zijn allemaal ‘A-bedrijven' en het feit dat zij nu met ons in zee willen geeft aan dat ook One.Tel in het Nederlandse bedrijfsleven zich tot deze categorie mag rekenen.” Ook GWK heeft laten weten erg blij te zijn met One.Tel, “Zij zijn op dit moment een van de grootste marktspelers, een bedrijf waarmee we graag onze naam verbinden” ,aldus Rene van Dijk directeur marketing van GWK.

Voor One.Tel, dat wereldwijd actief is, is dit niet geheel nieuw, in Australie hebben zij daar al een tijdje ervaring mee. “Nederland is wel het eerste Europese land dat met bovengenoemd concept wil gaan werken. Vanuit de rest van Europa wordt met veel positieve interesse gekeken hoe het hier zal verlopen. Bij gebleken succes zullen de andere vestigingen volgen.” ,aldus Schrama.

Persconferentie/ontbijt

Om deze stap nader toe te lichten wil One.Tel samen met GWK de pers uitnodigen voor een persconferentie in het kantoor van One.Tel aan de Keizersgracht te Amsterdam.
Onder het genot van een ontbijt kan iedereen kennismaken met One.Tel en vragen stellen over de nieuwe weg die zij hebben ingeslagen. Ook van GWK zullen enkele mensen aanwezig zijn om vragen te beantwoorden en een toelichting te geven op de keus om met One.Tel in zee te gaan.
U wordt verwacht op vrijdag 30 juni rond 9.30 a.s. in ons kantoor in Amsterdam. Het adres is Keizersgracht 313, Amsterdam. Om er zeker van te zijn dat wij u allen een goed verzorgd ontbijt kunnen verzorgen zullen we u op vrijdag 23 juni telefonisch benaderen voor een bevestiging van uw komst.

Tamara den IJzerman
One.Tel BV
(kantoor) 020 7101224
(Fax) 020 7101657
(mobiel) 06 20211462
(Tamaranl@onetel.nl)
www.onetel.nl

One.Tel Limited (Australia ASX: ONE)

? One.Tel is een zeer competief en winstgevend wereldwijd opererend telecombedrijf met meer dan 1.900.000 klanten.
? Het bedrijf staat stevig in de wereldwijde telecom markt, met vestigingen in Australië, Amsterdam, Londen, Zürich, Parijs, Frankfurt en Hong Kong.
? De diensten van One.Tel omvatten een GSM netwerk, nationaal en internationaal telefoonverkeer, internet en telefoonkaarten. ? One.Tel staat in Australië aan de beurs genoteerd. In feb. 1999 injecteerde (verspreid over 3 jaar) News Corporation (NEWS) en Publishing and Broadcasting Limited (PBL) AUS$ 709 miljoen in One.Tel. ? In april en september 1999 tekende One.Tel contracten ter waarde van AUS$ 1.1 miljard met Lucent Technologies voor het nieuwe nationale GSM
1800 netwerk in Australië.
? Groot aandeelhouders zijn News Corporation (Murdoch) met 27% en PBL (Packer familie) met 29%. De overige aandelen zijn in handen van particulieren en medewerkers van One.Tel.

One.Tel Europa

? One.Tel Europa is in augustus 1998 van start gegaan. ? One.Tel Europa heeft meer dan 950.000 klanten. (350.000 in Nederland.)

? One.Tel Europa registreert per dag tussen de 5000 en 6000 nieuwe klanten.