Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 30-06-2000

Politiebericht Utrecht: district Heuvelrug, 09.00 uur
Snelheidscontroles

RHENEN Op de Herenstraat heeft de politie donderdagmiddag tussen elf en half twaalf een snelheidscontrole gehouden. In totaal werden 216 voertuigen gecontroleerd. Hiervan kregen twee bestuurders een bekeuring voor het overschrijden van de maximum snelheid van 50 km/u.Hoogst gemeten snelheid bedroeg 60 km/u.

Ook werd er op het Paardenveld gecontroleerd. Hier passeerden 40 voertuigen de radarpost. Twee bestuurders reden te hard en kregen een bekeuring. Op het Paardenveld geldt een maximum snelheid van 50 km/u. Eén bestuurder reed met 67 km/u lang de controle.

In Doorn werd tussen kwart voor negen en kwart voor tien gecontroleerd op de Leersumsestraatweg. In totaal passeerden 387 voertuigen de controlewagen. Voor twee bestuurders schreef de politie een bekeuring uit. Hier was de hoogst gemeten snelheid 94 km/u.

Verkeersongeval letsel

RENSWOUDE Een 31-jarige chauffeur uit Dinxperlo reed donderdagmiddag met zijn vrachtwagen over de dorpsstraat. Naast de vrachtwagen reed een 87-jarige man uit Renswoude op zijn fiets. Plotseling stak de fietser zijn hand uit en veranderde van rijstrook.

De chauffeur probeerde uit te wijken en bracht zijn combinatie op de tegemoetkomende rijbaan tot stilstand. Ondanks de uitwijkmanoeuvre kon de vrachtwagenchauffeur niet voorkomen dat het 87-jarige slachtoffer tegen het achterwiel van de trekker opreed. De man is met diverse botbreuken overgebracht naar het Lichtenberg ziekenhuis in Amersfoort.

Dronken man aangehouden

VEENENDAAL Op de Markt werd donderdagavond omstreeks negen uur een 22-jarige man uit Veenendaal aangehouden. De man had eerder op de avond vernielingen gepleegd.

De politie had door de drukte op de Markt moeite om de man in het gareel te houden. Telkens kreeg de man van omstanders alcohol aangeboden. Uiteindelijk lukte het de man over te brengen naar het bureau. Daar bleek uit de ademanalyse dat de man 1.5 promille alcohol in zijn bloed had.