Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Website MrFinch.nl: overzicht en afsluitgemak in verzekeren

Datum nieuwsfeit: 30-06-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Persbericht


71% van de Nederlandse Internetters vindt verzekeringsmarkt ondoorzichtig

MrFinch creëert overzicht en afsluitgemak in verzekeren
Amsterdam, 29 juni 2000 Vanaf vandaag is het voor consumenten mogelijk verschillende verzekeringen tot op de cent nauwkeurig met elkaar te vergelijken en vervolgens daadwerkelijk af te sluiten. De website MrFinch (www.mrfinch.nl), gericht op mensen die hun financiële zaken goed en eenvoudig willen regelen, bevat praktisch alle grote verzekeringen en onafhankelijk advies op basis waarvan de consument een keuze maakt. Dat hier behoefte aan is, blijkt uit onderzoek van Intomart. Bijna driekwart van de consumenten vindt de verzekeringsmarkt ondoorzichtig en producten lastig te vergelijken. In eerste instantie richt MrFinch zich op reis-, ziektekosten- en autoverzekeringen. Het aanbod zal daarna snel worden uitgebreid met hypotheken, sparen en beleggen.

MrFinch, een initiatief van Scaramea, brengt partijen via internet op een snelle en efficiënte manier bij elkaar. MrFinch vergelijkt aan de hand van een eenvoudige zoekopdracht verzekeringen op prijs en op voorwaarden. Doordat MrFinch bijna alle grote verzekeraars in de vergelijking betrekt, krijgt de consument onafhankelijk en betrouwbaar advies op basis waarvan deze een keuze maakt.

MrFinch zelf is geen aanbieder van financiële producten. MrFinch vervult een consumentgerichte marktplaats voor consument en intermediair of verzekeringsmaatschappij. Maakt de bezoeker via MrFinch een keuze voor een bepaalde verzekering, dan verloopt de afhandeling via de betreffende aanbieder en/of intermediair.

Op MrFinch staat tevens informatie van de Consumentenbond. Dit betreft algemene, onafhankelijke informatie over de verzekeringsvormen die op de site te vinden zijn. De Consumentenbond beoogt met de plaatsing van deze informatie meer consumenten te bereiken. Op het gebied van financiële informatie is de bond zelf actief onder de naam ConsumentenGeld.

Maandelijkse controle van accountants van KPMG garandeert de integriteit van de data en betrouwbaarheid van de technische omgeving van MrFinch.

Achtergrond informatie
Scaramea N.V. is een broedplaats voor Internet initiatieven met als doel de consument meer macht te geven en tools om die macht ook echt te kunnen gebruiken. Scaramea wordt gefinancierd door de Achmea Groep. Reeds bestaande initiatieven zijn de gratis Internetdienst NOKNOK en de inkoopkrachtcombinatie NOKDOWN. Tevens maken Clockwork B.V., gespecialiseerd in het realiseren van E-business concepten, en Shop.nl, het 1e warenhuis op Internet, deel uit van Scaramea.
Noot aan de redactie (

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie