3Com, Accton en NatSteel: nieuw bedrijf voor analoge modems

Datum nieuwsfeit: 30-06-2000

3com, Accton en NatSteel richten
onafhankelijk bedrijf op voor analoge modems

Nieuw bedrijf, U.S. Robotics, start onafhankelijke activiteiten op 2 september 2000

Maarssen / Brussel, 30 juni 2000 - 3Com heeft een strategische alliantie gesloten met Accton Technology Corporation en NatSteel Electronics voor de productie van analoge modems. Het hiermee gecreëerde bedrijf krijgt de naam U.S. Robotics. Zij neemt de productie van analoge modems van 3Com over, met inbegrip van modems met de merknaam U.S. Robotics en U.S. Robotics Courier. Het hoofdkantoor van U.S. Robotics, dat op 2 september 2000 volledig zelfstandig zal opereren, wordt gevestigd in Chicago.

Kernactiviteit van U.S. Robotics wordt de productie van analoge modems. Het bedrijf, waarvan de naam al 25 jaar garant staat voor kwaliteit, wil zijn reputatie gebruiken om ook nieuwe markten te betreden. Zo zal U.S. Robotics een aantal oplossingen voor Internettoegang ontwikkelen die aantrekkelijk zijn voor uiteenlopende groepen gebruikers, van consumenten en kleinzakelijke gebruikers tot grote zakelijke klanten.

Volgens Paul Kim, vice president van Accton Technology en lid van de raad van Bestuur van U.S. Robotics, is de technologie voor analoge modems nog lang niet passé. "De verwachting is dat de markt voor analoge modems nog jaren zal blijven groeien en een onafhankelijk bedrijf is het beste in staat de waarde van het toonaangevende merk U.S. Robotics te vergroten."

Naar schatting 250 werknemers in engineering, marketing, sales en support van 3Com worden overgeplaatst naar U.S. Robotics. De raad van bestuur van U.S. Robotics bestaat uit vertegenwoordigers van onder meer 3Com, Accton en NatSteel.

3Com maakte in maart dit jaar al bekend een strategische alliantie te zullen sluiten met NatSteel, waarbij de productiefaciliteiten van 3Com in Mount Prospect worden overgedragen aan NatSteel. Bovendien zijn beide bedrijven van plan een overeenkomst te sluiten waarbij NatSteel zich verplicht breedbandmodems en apparatuur voor krachtige multiservice toegangsplatforms aan 3Com te blijven leveren. De definitieve overeenkomst zal binnenkort worden gesloten.
Over Accton Technology Corporation
Accton Technology Corporation is op internationaal gebied actief als leverancier van ODM/OEM-netwerkproducten. Het bedrijf werd in 1998 opgericht door een aantal ingenieurs en is snel uitgegroeid tot een multinationale organisatie. Accton kreeg in 1995 een notering aan de beurs in Taiwan. De huidige marktwaarde van het bedrijf bedraagt bijna 600 miljoen dollar. Meer informatie over Accton is te vinden op www.accton.com.tw.
Over NatSteel Electronics Ltd.
NatSteel Electronics Ltd. (NEL), qua omzet de vijfde grootste toeleverancier van elektronicaproducten ter wereld, levert op contractbasis diensten aan een groot aantal technologische topbedrijven. NEL verzorgt onder meer het ontwerpen en testen van printplaten, assemblage van systemen en subsystemen van elektronische producten en logistieke ondersteuning voor zijn klanten. NEL werd in 1997 in Singapore aan de beurs genoteerd en heeft een marktwaarde van meer dan 3 miljard dollar. Meer informatie over NEL is te vinden op www.nel.com.sg.
Over 3Com
Met meer dan 300 miljoen gebruikers wereldwijd biedt 3Com meer mensen en organisaties toegang tot informatie en elkaar dan enige andere netwerkleverancier, op ongeëvenaard eenvoudige en betrouwbare wijze. De innovatieve, webgebaseerde oplossingen van 3Com vervullen de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, waaronder consumenten, kleine en middelgrote bedrijven, kleine en middelgrote vestigingen van grote ondernemingen en aanbieders van netwerkdiensten. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.
Hinke de Koning Communicatie
Telefoon: +31 (0)187 470 233