PSINet voltooit overname Metamor Worldwide

Datum nieuwsfeit: 30-06-2000
PSINet voltooit overname Metamor Worldwide

Hoofddorp, 30 juni 2000 - PSINet (Nasdaq: PSIX) heeft de overname afgerond van Metamor Worldwide (Nasdaq: MMWW). Tijdens speciale aandeelhouders­vergaderingen van beide bedrijven is volledig met de overnameplannen ingestemd. PSINet had de overname van Metamor, die tot stand komt door middel van aandelenruil, in maart aangekondigd.

Metamor Worldwide, gevestigd in Houston (Texas), is een vooraanstaand leverancier van IT-oplossingen voor bedrijfsbrede systemen. Het klantenbestand omvat zowel grote als middelgrote ondernemingen. Tot de aangeboden IT-diensten behoren eBusiness-oplossingen, implementatie en integratie van bedrijfsbrede softwarebundels (bijvoorbeeld SAP en Oracle), applicatie-ontwikkeling op maat en outsourcing van applicaties, waaronder web-hosting en integratie van netwerken met het Internet.

PSINet heeft met onmiddellijke ingang de naam Metamor Worldwide gewijzigd in PSINet Consulting Solutions. De operationele onderdelen hebben eveneens nieuwe namen gekregen:

PSINet Enterprise Solutions Group
PSINet Global Solutions Group
PSINet Industry Solutions Group

Na de overname van Metamor bezit PSINet ook circa 80% van Xpedior (Nasdaq: XPDR), aanbieder van innoverende ontwerp- en ontwikkeldiensten voor Internet-toepassingen. Xpedior richt zich op complete klantgerichte eBusiness-oplossingen voor Global 2000-ondernemingen en opkomende internetbedrijven. PSINet heeft twee zetels in de board of directors van Xpedior, dat onafhankelijk van PSINet blijft opereren.

De afgelopen drie maanden hebben medewerkers van PSINet, Metamor en Xpedior nauw samengewerkt om het nieuwe geïntegreerde dienstenpakket bij hun gezamenlijke klanten te introduceren.

PSINet
PSINet heeft haar hoofdkantoor in Ashburn (VS). Het bedrijf is een zogenoemde Internet Super Carrier die een wereldwijde infrastructuur voor e-commerce en een complete suite van internetdiensten voor detail- en groothandel aanbiedt via 100% dochterbedrijven. Alle diensten worden verleend met eigen webhosting- en switching-faciliteiten voor glasvezel- en satelliettechnologie, waarmee directe internettoegang wordt geboden in meer dan 800 grootstedelijke gebieden in 28 landen op vijf continenten. Het Nederlandse kantoor van PSINet is gevestigd in Hoofddorp en wordt geleid door Ron Happel. Informatie over PSINet is aan te vragen bij (info@uk.psi.com) en is te vinden op de website www.uk.psi.net.
Voor meer informatie:

Brodeur Schoep & Van der Toorn: Hanneke van Dreumel 020 487 4000