Unisys en Compaq: akkoord leveren Compaq ProLiant servers

Datum nieuwsfeit: 30-06-2000
Persbericht

Unisys en Compaq sluiten akkoord over leveren Compaq ProLiant servers op basis van Unisys CMP-achitectuur

Amsterdam, 30 juni 2000 - Unisys heeft bekendgemaakt dat zij het contract met Compaq Computer Corporation heeft afgerond. De overeenkomst voorziet erin dat Compaq 32-processor servers gaat leveren op basis van de Unisys Cellular MultiProcessing-architectuur (CMP). De servers met Unisys CMP-architectuur worden onder het Compaq ProLiant-label op de markt gebracht.

De samenwerking is een belangrijke stap in de strategie om servers met industrie-standaard technologie naar het hoogste niveau in het datacenter te brengen.

"Nu Unisys en Compaq beide CMP-servers gaan leveren, zal de CMP-architectuur een belangrijker rol gaan spelen op de markt voor high-end bedrijfskritische systemen", zegt George Gazerwitz, President Unisys Systems & Technology. "De alliantie betekent dat een grotere groep gebruikers nu kan profiteren van de voordelen van CMP-architectuur, zoals lagere kosten en het gebruik van een minder complex systeem."

"De uitbreiding van de ProLiant-productfamilie met 32-processor systemen is een belangrijk onderdeel binnen de Compaq-strategie om het datacenterniveau te bereiken", zegt Paul Santeler, Vice President Enterprise Servers van de Industry-Standard Server Group bij Compaq. "De CMP-architectuur zal een belangrijke rol gaan spelen bij de realisatie van hoge prestatie- en stabiliteitsniveaus op platforms die zijn gebaseerd op standaarden."

CMP
Cellular MultiProcessing (CMP) is een architectuur voor standaardtechnologie, maar met eigenschappen van mainframe-technologie. CMP is ontworpen voor de Intel Pentium III Xeon (32-bit)-processor en de Itanium (64-bit)-processor. De architectuur is tevens geoptimaliseerd voor de Windows 2000 Datacenter Server.

Unisys
Unisys is een bedrijf dat zich richt op het aanbieden van Electronic Business-oplossingen. Met ruim 36.000 werknemers verdeeld over 100 vestigingen ondersteunt Unisys haar klanten bij het optimaal gebruikmaken van de Interneteconomie. De mensen van Unisys ontwikkelen oplossingen, services, platforms en netwerkinfrastructuren, die bedrijven en overheidsinstellingen nodig hebben om succesvol zaken te doen via het Internet. Unisys biedt een compleet portfolio aan e-@ction-oplossingen voor Electronic Business. Deze oplossingen zijn gebaseerd op de uitgebreide kennis van Unisys op het gebied van systeemintegratie, op maat gesneden en standaardoplossingen, outsourcing, Microsoft Windows NT-services, netwerkservices en merkonafhankelijk onderhoud en wereldwijde support. Daarnaast levert Unisys enterprise-class NT-servers, mainframes, middleware, software- en storage-producten. Unisys heeft voor haar oplossingen een focus op specifieke verticale marktsectoren waaronder financiele services, transport, telecommunicatie, overheid, publishing en supply chain-markten. Het hoofdkantoor van Unisys is gevestigd in Blue Bell, Pennsylvania in de Verenigde Staten. Het Nederlandse hoofdkantoor staat in Amsterdam Zuidoost. Meer informatie over het bedrijf is te vinden op de Unisys homepage: www.unisys.com of www.unisys.nl. Beleggersinformatie is te vinden op www.unisys.com/investor.

Voor meer persinformatie:
Unisys Nederland NV