Verbond van verzekeraars: diefstal motorrijtuigen gestegen

Datum nieuwsfeit: 30-06-2000
Verbond van verzekeraars

Diefstal motorrijtuigen gestegen

Het aantal diefstallen van motorrijtuigen in Nederland is in de eerste vijf maanden van het jaar in vergelijking met dezelfde periode in 1999 gestegen met ruim 11%. Dat blijkt uit cijfers van de Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit.

Vorig jaar werden 12.257 voertuigen gestolen, dit jaar 13.624 voertuigen. In Flevoland was de stijging het sterkst (bijna 65%). In Groningen nam het aantal diefstallen af met ruim 16%. In de regio Haaglanden bleef het aantal diefstallen nagenoeg gelijk. Met name motorrijwielen en bedrijfsvoertuigen waren de afgelopen maanden populair onder dieven.

jan. t/m ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen