De Amersfoortse optimaliseert ziektekostenverzekering

Amersfoort, 30 juni 2000

Veranderingen in assortiment ziektekostenverzekeringen

DE AMERSFOORTSE OPTIMALISEERT ZIEKTEKOSTENVERZEKERING 'OPTIMAAL'

Voor De Inkomensverzekeraar van Nederland, De Amersfoortse Verzekeringen is zelfs het beste niet goed genoeg. Want met ingang van 1 juli a.s. wordt de meest uitgebreide individuele ziektekostenverzekering 'Optimaal', die vorig jaar is geïntroduceerd, verder geoptimaliseerd. Onder invloed van de veranderingen in de markt heeft De Amersfoortse dit product nog meer verbeterd. Zowel in de voorwaarden als in de premie hebben aanpassingen plaatsgevonden.

De ziektekostenverzekering 'Optimaal' is bedoeld voor mensen in de hogere inkomensklassen die verder geen zorgen willen hebben over de dekking van hun ziektekostenverzekering. 'Optimaal' kende al een zeer uitgebreide dekking voor de kosten van bevalling en kraamzorg, fysiotherapie, orthodontie en alternatieve geneeswijzen. Daarbij dekt de verzekering nagenoeg alle medische kosten.

Op een belangrijk aantal punten is de Ziektekostenverzekering 'Optimaal' verbeterd. Die verbeteringen hebben samen een forse uitbreiding van de dekking tot gevolg. Bovendien is de premie voor de 'Optimaal' verzekering aangepast en in de meeste gevallen naar beneden bijgesteld. Met deze productverbeteringen heeft De Amersfoortse een sterk concurrerend product in de markt gezet.

Tenslotte komt de ziektekostenverzekering 'Uitgebreid' te vervallen. Het producten-pakket van De Amersfoortse bestaat nu uit twee hoofdverzekeringen: de ziektekostenverzekeringen 'Basis' en 'Optimaal'. Eerstgenoemde verzekering kan flexibel worden uitgebreid met de aanvullende modules 'Basis', 'Uitgebreid' en 'Optimaal'.

Voor achtergrondinformatie De Amersfoortse Verzekeringen Drs R.J.M. Otten, Directeur Commerciële Zaken en Marketing Tel. (033) 464 24 18