Free Record Shop en Libertel: interactieve dienst

Datum nieuwsfeit: 30-06-2000

Free Record Shop en Libertel introduceren interactieve dienst Laatste entertainment nieuws via mobiel

Free Record Shop en Libertel introduceren eind juni een nieuwe interactieve dienst met de naam: Nozy. Met deze interactieve dienst hebben consumenten direct toegang tot het laatste nieuws op het gebied van entertainment. Zij ontvangen deze informatie in de vorm van een SMS-bericht en kunnen daar direct op reageren. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk mee te doen aan prijsvragen.

Mensen met een Libertel abonnement of iZi-aansluiting kunnen zich kosteloos bij Free Record Shop voor Nozy aanmelden. Vanaf dat moment zijn zij in staat op hun mobiele telefoon het laatste nieuws over muziek, video, trends en games te ontvangen. Tevens worden zij op de hoogte gehouden van producten met speciale kortingen, die op vertoon van het bericht bij Free Record Shop verkrijgbaar zijn. Ook kunnen zij direct meedoen aan prijsvragen of bijvoorbeeld de top 3 van de hitparade opvragen.

Om ervoor te zorgen dat klanten alleen berichten ontvangen die zij willen ontvangen, kunnen zij via internet hun profiel opgeven. De berichten worden hierdoor afgestemd op de voorkeuren van de ontvanger.

De dienst die Libertel en Free Record Shop hebben ontwikkeld, maakt gebruik van SMS (Short Message Service). Daarbij wordt gebruik gemaakt van het door Lotus ontwikkelde software-platform Lotus Domino. SMS is een met name onder jongeren populaire manier om per mobiele telefoon informatie uit te wisselen.

Free Record Shop en Libertel verwachten op korte termijn de mogelijkheid te bieden om muziek en beeld te ontvangen per mobiele telefoon. Klanten kunnen dan via hun mobiele telefoon CD's beluisteren, kopen en downloaden.

Libertel N.V.

Libertel N.V. is een van de grootste mobiele telecomaanbieders in Nederland en voor 70% eigendom van de wereldwijd opererende Vodafone/Air Touch Group. Libertel is sinds 15 juni 1999 genoteerd aan de Officiële Markt van de AEX-Effectenbeurs. Op 31 maart jl. had Libertel 2,5 miljoen aansluitingen. Libertel-klanten kunnen in 96 landen bellen en gebeld worden.

Free Record Shop

Free Record Shop ontplooit zich steeds meer tot totaalaanbieder van entertainment. Binnen de gekozen strategie staat naast het, op alle mogelijke manieren, distribueren van entertainmentproducten ook het distribueren van informatie over entertainment. Naast de internetsite biedt "Nozy" Free Record Shop uitgelezen mogelijkheden om de bovengenoemde doelstellingen te verwezenlijken.

Lotus

Lotus Development Corporation is wereldwijd marktleider in softwareoplossingen voor messaging, collaboration en knowledge management. Lotus richt zich met haar aanbod op zowel kleine als multinationale ondernemingen. Centraal in de oplossingen van Lotus staat het uitgangspunt dat Internettechnologie mensen op een wereldwijde schaal laat samenwerken. Lotus levert zowel de cliënt-, server- als de platformproducten voor (real-time) samenwerking, berichtenverkeer en applicatieontwikkeling. Daarnaast biedt Lotus een uitgebreid pakket kantoor- en productiviteitsapplicaties, compleet met Internetfunctionaliteit. Ondernemingen die kiezen voor Lotus-oplossingen, kunnen rekenen op professionele consultancy en dienstverlening van de Lotus Professional Services-organisatie. Lotus is opgericht in 1982 en is sinds 1995 onderdeel van IBM. Het bedrijf heeft circa 8.500 medewerkers en brengt haar producten wereldwijd via de meer dan 20.000 Business Partners in meer dan 80 landen op de markt.